|
|
کدخبر: ۱۱۹۸۶۸

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: معاون دبیرکل سازمان بین‌الملل انرژی اتمی به همراه دو نفر دیگر از این سازمان عصر روز گذشته(جمعه) وارد شدند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که تروواریو رانتا، معاون دبیرکل سازمان بین‌الملل انرژی اتمی به همراه دو نفر دیگر از این سازمان عصر روز گذشته(جمعه) وارد شدند.

کمالوندی خاطر نشان کرد که رضا نجفی نماینده ایران در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و تروواریو رانتا ریاست گفت‌وگوهای روز شنبه در تهران را به عهده خواهند داشت.

ایران و آژانس ۲۰ آبان ماه سال جاری در بیانیه مشترکی که به امضای یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس و علی‌‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رسید، توافق کردند تا ابهامات و سؤالات آژانس در چارچوبی تعیین شده و با همکاری داوطلبانه ایران رفع شود.

در این چارچوب از ۲۰ آبان تا ۲۰ بهمن ماه دوره اول همکاری ایران و آژانس که در این چارچوب شش موضوع برای رفع ابهام طرح شده بود صورت گرفته است و مذاکرات امروز شنبه ۱۹ بهمن دومین دور از مذاکرات ایران و آژانس در چارچوب بیانیه مشترک خواهد بود.

در همین حالصالحیدر گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی تاکید کرد که تجربه نشان داده است نگرانی آنها غیرواقعی است و آنها فقط از این مسئله به عنوان دستاویزی برای اعمال فشار سیاسی علیه ایران استفاده می‌کنند.

صالحی افزود: ما اکنون در حال مذاکره با روس‌ها در مورد نیروگاه بعدی ۴ هزار مگاواتی هستیم. هنوز در حال مذاکره در مورد شرایط آن هستیم. امیدواریم که سال آینده کار روی نیروگاه بعدی را آغاز کنیم و البته تکمیل چنین نیروگاهی با روس‌ها ۷ الی ۸ سال زمان خواهد برد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمینیز با اعلام این که آماده پاسخگویی به همه سؤالات آژانس هستیم درباره دستور کار دور دوم مذاکرات ایران و آژانس در چارچوب توافقی که میان دو طرف در ۲۰ آبان ماه به امضا رسید، گفت: چارچوب اصلی این مذاکرات بررسی همکاری‌های داوطلبانه و فراتر از پادمان ایران برای پاسخ به شش سؤال و ابهامی است که آژانس در گام اول توافق دو طرفه مطرح کرده بود و همچنین در این مذاکرات براساس چشم‌اندازی که از همکاری میان دو طرف در گام اول به دست آمده است، مسیر همکاری‌ها در آینده تعیین می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار