|
|
کدخبر: ۱۲۰۰

کاخ سفید از گفت وگوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با سران امارات متحده عربی و قطر، دو کشور متحد آمریکا در خاورمیانه درخصوص خشونت های مصر، خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری «رویترز» اظهار کرد: کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما روز سه شنبه در گفت وگویی تلفنی با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر موضوع خشونت های مصر را بررسی کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای درخصوص گفت وگوی تلفنی اوباما با شیخ محمد، گفت: «رئیس اوباما از طرف اماراتی خواست در تماس های خود با مصری ها بر اهمیت پایان دادن به خشونت و برداشتن گام هایی برای تسهیل گفت وگو و آشتی، تأکید کند.»

کاخ سفید در بیانیه جداگانه ای درباره گفت وگوی اوباما با شیخ تمیم نیز گفت: «اوباما و شیخ تمیم تأکید کردند عملیات سیاسی که مشارکت همه طرف ها و گروه ها را تضمین کند برای برقراری ثبات در مصر ضروری است.»

این گفت وگوها در حالی انجام شد که کشورهای حوزه خلیج فارس روز سه شنبه کمکی بالغ بر ۸ میلیارد دلار به قاهره پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب توسط ارتش، تقدیم کردند. همزمان کاخ سفید نیز تأکید کرد، کمک های خود به مصر را بلافاصله قطع نمی کند و در حال بررسی اوضاع بحرانی این کشور است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار