|
|
کدخبر: ۱۲۱۱

مقامات وزارت خارجه ایران و افغانستان با صدور بیانیه مشترکی اطمینان دادند که هیچ اقدام و تعهدی که امنیت دو کشور را تهدید نماید، صورت نداده و نپذیرند و متعهد شدند که اجازه هیچ گونه تهدیدی علیه طرف مقابل از خاک خود را ندهند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، متن بیانیه معاونان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان به این شرح است:

بنا به دعوت جناب آقای دکتر سیدعباس عراقچی معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ تیر / سرطان مطابق با ۷ لغایت ۹ جولای ۲۰۱۳ از تهران دیدار رسمی بعمل آورد.

گفتگوها و مذاکرات در فضای دوستانه و صمیمانه میان معاونان محترم وزارت های امور خارجه دو کشور صورت گرفت که طی آن بر تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه تاکید و در خصوص همکاری های منطقه ای و بین المللی مشورت و تبادل نظر به عمل آمد.

- طرفین ضمن ابراز رضایت از سطح موجود مناسبات، تداوم نشست های مشورتی و سیاسی را مفید و موثر خوانده و بر تقویت و گسترش همکاری ها میان دو کشور دوست و برادر در عرصه های مختلف تاکید کردند.

- دو طرف بر تقویت و تداوم همکاری های مشترک در زمینه مبارزه با تروریزم و افراط گرایی تاکید کردند.

- طرفین کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را مشکلی جدی ارزیابی نمودند که مبارزه موثر با آن از توان یک کشور خارج است و نیازمند همکاری های بیشتر دوجانبه، منطقه ای و بین المللی می باشد.

- طرف ایرانی حمایت خود را از پروسه صلح افغانستان تحت رهبری و مالکیت دولت افغانستان و با رعایت مفاد قانون اساسی این کشور اعلام داشت و تصریح نمود: افغانستان صلح آمیز و با ثبات می تواند نقش مفیدی را در بسط و توسعه تجارت و ترانزیت دو کشور و منطقه ایفا کند.

- طرفین اطمینان دادند که هیچ اقدام و تعهدی که امنیت یکدیگر را تهدید نماید، صورت نداده و نپذیرند و متعهد گردیدند که اجازه هیچ گونه تهدیدی علیه طرف مقابل از خاک خود را ندهند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار