|
|
کدخبر: ۱۲۳۶۷۶

عباسی مهر:

رویکرد حضور در مذاکرات ژنو رویکردی اثباتی بوده که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند چراکه دامنه بهانه‌های طرف مذاکره کننده برطرف شود.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران،" مهدی عباسی‌مهر " با اشاره به پیش رو داشتن دور دوممذاکراتهسته‌‌ای ایران گفت: رویکرد حضور در مذاکرات ژنو رویکردی اثباتی بوده که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند چراکه دامنه بهانه‌های طرف مذاکره کننده برطرف شود.

وی با بیان اینکه پالس‌های دریافتی از جانب دولت،مجلسو ملت ایران درباره مذاکرات هسته‌ای مثبت بود، اظهار داشت: کشورهای مذاکره کننده از ابتدا نگاه بدبینانه‌ای را به مذاکرات تزریق می‌کردند و به دنبال حل و فصل مسائل پیشرو در جامعه‌ جهانی نیست بلکه به دنبال پیگیری سیطره خود در کشور است.

این فعال سابق دانشجویی با اشاره به تهدیدهای پی‌در‌پی آمریکایی‌ها مبنی بر استفاده از گزینه‌های روی میز افزود: وزیر امور خارجه آمریکا از ادبیات دیپلماتیک شدید‌‌الحنی استفاده کرد که این مسأله نشان‌دهنده این است که آمریکا همچون گذشته بر مواضع خود استوار است.

عباسی‌مهر تصریح کرد: هر چند گام‌های مذاکرات مثبت پیش می‌رود و ایران تعهدات خود را انجام می‌دهد اما رسانه‌های آمریکایی اتهامات دیگری را به جمهوری‌اسلامی وارد می‌کنند.

وی افزود: رفتار آمریکایی‌ها این مسأله را تداعی می‌کند که اگر روزی پرونده هسته‌ای ایران در مجامع بین‌المللی بسته شود بعید نیست که پرونده‌های دیگری را برای بهانه‌جویی باز کنند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی مطرح کرد: اقداماتی که از جانب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی صورت می‌گیرد در جهت راست‌آزمایی است تا سوءتفاهمات و ابهامات برطرف شود.

عباسی‌مهر ادامه داد: اقدامات آمریکایی‌ها گوشزدی برای رسانه‌های جمعی کشور است، مخصوصأ روزنامه‌هایی که به تناسب اخبار و وقایع تحت تأثیر فضای سیاسی خارج از کشور قرار می‌گیرند

وی تأکید کرد: امروز واقعیت‌های مواضع آمریکا تغییر نکرده بلکه در عرصه عمل رفتارها متفاوت شده است و ما تغییر رفتاری جدی از دولت آمریکا ندیده‌ایم.

این فعال سابق دانشجویی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اتهاماتی که به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند فرصت‌ها را مغتنم نمی‌شمارند، تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مذاکره برای محک طرف مقابل است و آزمون بزرگی برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌باشد که آن‌ها باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

عباسی‌مهر اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید به تناسب رفتارهایی که ایران نشان می‌دهد رفتار خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت با اعتراض مردم و مسئولان مواجه خواهند شد.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی با تأکید بر اینکه ایران عزت و سربلندی خود با هیچ چیزی معامله نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اگر شاهد ادامه اقدامات بی‌شرمانه آمریکایی‌ها باشیم، رویکردهای ایران نیز تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار