|
|
کدخبر: ۱۲۹۱

جمعیت اخوان المسلمین مصر در پی صدور حکم بازداشت رهبران آن، دستگیری اعضای ارشد اخوان المسلمین را تکذیب کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، المیادین اظهار کرد: دادستانی مصر امروز طی حکمی دستور بازداشت ۱۰ نفر از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع، رئیس این جمعیت را صادر کرد.
ساعتی پس از صدور این حکم، جمعیت اخوان المسلمین مصر در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ یک از رهبران جمعیت اخوان المسلمین بازداشت نشدند.
این در حالی است که وزارت خارجه مصر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که محمد مرسی در مکان امنی قرار دارد و تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشده است.

از سوی دیگر، جمعیت اخوان المسلمین مصر امروز در بیانیه ای دعوت عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر از اخوان المسلمین برای مشارکت در دولت انتقالی را رد کرد.
' جهاد الحداد '، سخنگوی جمعیت ' اخوان‌المسلمین ' مصر ضمن رد مشارکت این جمعیت در دولت انتقالی گفت: ما با کودتای نظامی علیه مشروعیت دولت مرسی و قانون اساسی کاملا مخالفیم و از همین روی با دولتی که خواسته ملت را سلب کرده است، همکاری نمی‌کنیم.
این در حالی است عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر عصر روز گذشته حازم الببلاوی، وزیر مالی سابق این کشور را به عنوان نخست وزیر دولت موقت و محمد البرادعی را به عنوان معاون خود در امور بین المللی منصوب کرد.
عالی منصور در اظهارات خود بارها اعلام کرد که دولت مصر در دوره انتقالی همه احزاب و جریان های سیاسی را در بر می گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار