|
|
کدخبر: ۱۳۰۶

بزرگ‌ترین حوضچه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های اقیانوس‌پیما در کشور با حضور رییس‌جمهور در بندرعباس رسماً افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بزرگترین حوضچه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های اقیانوس‌پیما در‌کشور با حضور محمود احمدی نژاد رییس‌جمهور در بندرعباس رسماً افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح احداثحوضچه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های نفتکش با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن با ابعاد ۳۷۰ متر طول، ۸۰ متر عرض و به‌عمق ۱۴.۵ متر و کشتی‌های حمل گاز مایع با ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب با ابعاد ۴۷۰ متر طول، ۸۰ متر عرض و ۱۴.۵ متر عمق با تجهیزات مرتبط از سال ۱۳۸۰ در دستور کار قرار گرفته بود.

با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای نفت و گاز اجرای این طرح برای ایران که از تولیدکنندگان اصلی این انرژی‌ها می‌باشد، اجتناب‌ناپذیر بود.

با اجرای این پروژه برای ۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال پایدار شده و توسعه صنایع جانبی در منطقه به‌طور غیرمستقیم تا حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

بهره‌برداری از این پروژه سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون یورو از بابت ساخت سالیانه دو فروند شناور نفتکش و گازبَر و نیز تعمیر حداقل ۱۷ فروند شناور برای کشور، صرفه‌جویی ارزی حاصل خواهد شد.

اجرای این پروژه در کنار ثمرات فراوان از نظر فنی و مهندسی اقدامی مهم در راستای عبور از تحریم‌های گسترده و متنوع علیه صنعت دریایی کشورمان نیز می‌باشد.

صنعت تعمیر کشتی امروز از جمله پردرآمدترین صنایع مرتبط با دریا در دنیا است که با وجود توسعه این صنعت، کشتی‌ها بعضاً تا ۶ ماه در نوبت تعمیر باقی می‌مانند.

بهره‌برداری از این پروژه گام مهمی در راستای رسیدن به خودکفایی در عرصه صنایع کشتی‌سازی کشور به حساب می‌آید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار