|
|
کدخبر: ۱۳۱۰

امان روز چهارشنبه اعلام کرد، انتقال گاز مصر به اردن که بر اثر انفجار روز یکشنبه در مسیر لوله انتقال گاز بین مصر و اردن در شبه جزیره سینا متوقف شده است، تا ۱۰ روز آینده ازسرگرفته خواهد شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: «مالک الکباریتی» وزیر انرژی و منابع معدنی اردن در سخنانی که خبرگزاری رسمی اردن(پترا) آن را منتشر کرد، گفت: «انتقال گاز مصر به اردن هفت تا ۱۰ روز آینده از سرگرفته خواهد شد.»

الکباریتی افزود: «قطع انتقال گاز مصر خسارت های بیشتری به شرکت ملی برق وارد کرده است؛ زیرا این شرکت برای تولید برق به جای گاز از سوخت سنگین استفاده می کند.»

دولت اردن پیشتر اعلام کرده بود، زیان قطع انتقال گاز مصر روزانه حدود یک میلیون دلار است.

اردن برای تولید ۸۰ درصد از برق مورد نیاز خود به واردات گاز از مصر وابسته است که با قطع انتقال گاز مصر، از سوخت سنگین استفاده می کند.

گروهی افراد ناشناس روز یکشنبه خطوط لوله انتقال نفت مصر به اردن را در شبه جزیره سینا منفجر کردند، این امر به متوقف شدن انتقال گاز مصر منجر شد.

در پی برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری منتخب مصر، خشونت ها در شبه جزیره سینا تشدید شده است.

پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ در مصر که به سرنگونی «حسنی مبارک» رئیس جمهوری پیشین این کشور منجر شد، شبه جزیره سینا شاهد حملات به خط لوله گاز است اما از حدود یک سال گذشته این حملات کاهش یافته است.

از این خط لوله برای انتقال گاز به اسرائیل نیز استفاده می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار