|
|
کدخبر: ۱۳۵۵

این پایگاه های موشکی در ۱۲۵ مایلی جنوب غرب شهر ریاض قرار دارند در جریان تحقیق جدید موسسه IHS بریتانیا از توان و قابلیت های نظامی عربستان مکشوف شده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از عصر ایران، روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار یک تصویر ماهواره ای ادعا کرد که عربستان موشک های بالستیک را به سمت ایران و اسراییل هدفگیری کرده است.

بر اساس تصاویر ماهواره ای موسسه IHS Jane ' s Intelligence Review " از صحرای حجاز، به تازگی دو سکوی پرتاب موشک به مست شمال شرق(تهران) و شمالغرب(تل آویو) هدف گیری شده است.

بر اساس این گزارش برد این موشک های بالستیک که از نوع DF۳ است، بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ مایل است و کلاهک آن حاوی ۲ تن مواد منفجره است.

کارشناسان موسسه بر این باورند که این پایگاه های موشکی احتمالا در پنج سال گذشته و همزمان با بالا گرفتن تنش در منطقه خلیج فارس از سوی عربستان مستقر شده است.

این پایگاه های موشکی در ۱۲۵ مایلی جنوب غرب شهر ریاض قرار دارند در جریان تحقیق جدید موسسه IHS بریتانیا از توان و قابلیت های نظامی عربستان مکشوف شده است.

عکس های ماهواره ای نشان می دهد این پایگاه های موشکی حاوی انبارهای زیر زمینی مملو از موشک های DF۳ چینی است.

عربستان سعودی این موشک ها را در دهه ۱۹۸۰ از چین خریداری کرده است و طبق ادعای کارشناسان موسسه دفاعی IHS، عربستان سعودی طرح توسعه برد و قدرت انفجاری این موشک های بالستیک و در صورت نیاز سوار کردن کلاهک هسته ای بر روی این موشک های بالستیک را در دستور کار خود دارد.

این موشک های عربستان فاقد سیستم هدایت از راه دور است و به همین خاطر باید پیش از پرتاب به طور دقیق به سمت هدف نشانه گیری شود.

در تصویر ماهواره ای جدید دو سمت شمالی دو پایگاه موشکی سکوهای دایره ای شکل پرتاب موشک قرار دارد که در آن به صورت قطب نما و به وضوح سمت و جهت گیری این موشک ها تهران و تل آویو را نشان می دهد؛ و در میانه این تصاویر ماهواره ای ساختمان های اداری این پایگاه نظامی دیده می شود.

دیلی تلگراف می نویسد درباره این عکس های ماهواره ای جدید از سفارت عربستان در لندن توصیح خواسته است ولی جوابی نگرفته و مقامات سفارت اسراییل در لندن نیز به این روزنامه انگلیسی گفته اند که نظری درباره این موضوع ندارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار