|
|
کدخبر: ۱۳۵۹

کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته‌ آینده تشکیل جلسه می‌دهند که در مهم‌ترین بخش‌ها، گزارش ۲۲ بهمن قم در کمیسیون امنیت‌ ملی قرائت می‌شود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته و پس از تعطیلات تابستانی دو هفته‌ای، تشکیا جلسه می‌دهند که در مهم‌‌ترین بخش‌ها، قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم در کمیسیون امنیت‌ ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌ها، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس در نشست روز(یکشنبه ۲۳ تیر) کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بعد از بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی، گزارش حادثه ۲۲ بهمن سال ۹۱ از سوی کمیته مربوطه قرائت و جمع‌بندی می‌شود.

همچنین آیین‌نامه داخلی کمیسیون و طرح‌ها و لوایح ارجاعی در نشست روز(سه‌شنبه ۲۵ تیر) از سوی اعضا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در روز سه‌شنبه اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس نشست مشترکی را با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه و معاونان وی برگزار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در روز(یکشنبه ۲۳ تیر) کارگروه امنیت جهت بررسی طرح مقابله با گروه‌های انحرافی و طرح الزام دولت به عمل متقابل در قبال کشورها و سازمان‌هایی که از فعالیت رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند و کارگروه روابط خارجی جهت بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریایی تشکیل می‌شود.

همچنین در روز(سه‌شنبه ۲۵ تیر) کارگروه دفاعی جهت پیگیری انتقال پادگان‌ها و مراکز نظامی به خارج از شهر با حضور مسئوان مرتبط تشکیل می‌شود.

وزیر کشور هفته آینده به کمیسیون شوراها می‌آید

بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ۲۵٬۲۳ تیرماه ماه تشکیل جلسه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در روز(یکشنبه ۲۳تیرماه) پس از بررسی آخرین اخبارو اطلاعات واصله به بررسی طرح انتقال پایتخت می‌پرازند.

همچنین در نشست روز یکشنبه کمیسیون طرح واگذاری امور راهنمایی و رانندگی کلانشهرها به شهرداری‌ها از طریق تسری قانون الحاق سه تبصره به بند ۱۲ماده ۴ قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را مورد برسی قرار می‌دهد.

در نشست روز(سه شنبه۲۵ تیرماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، پس از بررسی آخرین اخبارو اطلاعات میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سئوالات محمودشکری نماینده مردم تالش٬ محمدرضا خانمحمدی نماینده ابهر و خرم‌دره٬ نوذر شفیعی نماینده ممسنی ورستم٬ عبدالرضا ثروتی نماینده بجنورد٬ عبدالله سامری نماینده خرمشهر٬ علی ایرانپور نماینده مبارکه٬ جبارکوچکی‌نژاد نماینده رشت٬ قاسم احمدی‌لاشکی نماینده چالوس و نوشهر٬ یعقوب جدگال نماینده چابهار و نیک‌شهر٬ محمدعلی اسفنانی نماینده فریدن و فریدون‌شهر٬ محمودنگهبان نماینده خواف و رشتخوار٬ سکینه عمرانی نماینده سمیرم ومهناز بهمنی نماینده مردم سراب خواهد بود.

هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب می‌شود

کمیسیون اصل نود روز یکشنبه(۲۳ تیر) به منظور رسیدگی به شکایات واصله به کمیته‌‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

در جلسه روز سه شنبه(۲۵ تیر) این کمیسیون نیز ضمن برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون – بجز رییس – بررسی گزارش تهیه‌شده پیرامون خودروهای وارداتی جهت قرائت از تریبون مجلس در دستور کار قرار دارد.

کارگروه فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، فنی و عمرانی و ارتقای سلامت اداری این کمیسیون نیز عصر روز یکشنبه تشکیل جلسه خواهند داد.

جلسه کارگروه قضایی‌ کمیسیون روز دوشنبه و جلسه کارگروه سیاسی و نظامی آن نیز روز سه‌شنبه تشکیل می‌شود.

بررسی پیشنهادات واصله در خصوص اصلاح آیین نامه داخلی مجلس

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس روز سه شنبه(۲۵ تیر) هفته آینده تشکیل جلسه می دهد.

در جلسه روز سه شنبه کمیسیون، اعضا پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه به بررسی طرح های ارجاعی و پیشنهادات واصله در خصوص اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خواهند پرداخت.

رسیدگی به تحقیق و تفحص از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کمیسیون قضایی

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس٬ کمیسیون قضایی و حقوقی در روزهای یک‌شنبه(۲۳ تیر) و سه‌شنبه(۲۵ تیر) تشکیل جلسه می‌دهد.

بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و رسیدگی به تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نوبت عصر روز یک‌شنبه در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی قرار می‌گیرد.

روز سه‌شنبه نوبت عصرطرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۸۷ در کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین کارگروه تخصصی حقوق خصوصی بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان٬ کارگروه تخصصی حقوق جزا٬ بررسی طرح مجازات مرتکبین عملیات بیمه‌ای غیرمجاز و کارگروه تخصصی حقوق عمومی بررسی طرح تأسیس دفاتر پیشخوان قضایی را در روز دوشنبه(۲۴ تیر) مورد بررسی قرار می‌دهند.

بررسی آخرین وضعیت دارویی کشور با حضور مسئولان وزارت بهداشت

بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در روز یکشنبه(۲۳ تیر) طرح استفساریه تبصره ذیل ماده(۷۷) قانون تامین اجتماعی و لایحه ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت بررسی می‌کند.

همچنین در روز سه‌شنبه(۲۵ تیر) دکتر شیخ‌نژاد در خصوص داروهای ضدسرطان و امکان تولید آن در داخل کشور گزارشی را ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است در روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آخرین وضعیت دارویی کشور را با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی می‌کند.

تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش بررسی می‌شود

بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز یکشنبه(۲۳ تیر) بعد از تبادل اخبار و استماع گزارش سفر تعدادی از اعضای کمیسیون به روسیه، به بررسی پیش‌نویس طرح نظام آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای بپردازند.

همچنین در روز یکشنبه طرح نظام رتبه‌بندی معلمان نیزمورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر این اساس، اعضای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، در روز سه‌شنبه(۲۵ تیر) بعد از تبادل اخبار، درخواست تحقیق وتفحص از آموزش و پرورش در مورد نحوه جذب مربیان قرآنی و نیروهای خدماتی در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ و نحوه انتصاب در ادارات آموزش و پرورش استان لرستان را بررسی می‌کنند.

گفتنی است، روز سه شنبه طرح اصلاح بند(ز) ماده(۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز بررسی می‌شود.

لازم به ذکر است، در روز دوشنبه(۲۴ تیر) کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، کارگروه علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی

ملت٬بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس٬ کمیسیون اجتماعی در روزهای یکشنبه(۲۳ تیر) ٬ دوشنبه(۲۴ تیر) و سه‌شنبه(۲۵ تیر) تشکیل جلسه می‌دهد.

کمیسیون اجتماعی در نوبت عصر روز یکشنبه ادامه بررسی طرح سازمان ملی استاندارد ایران و انتخاب اعضای هیأت رئیسه تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

شرکت در جشن گلریزان ستاد دیه کشور در نوبت عصر روز دوشنبه از جمله برنامه‌های دیگر کمیسیون اجتماعی در هفته آینده است.

همچنین در روز سه شنبه ادامه بررسی طرح ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل(اعاده شده از صحن) ٬ بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بهره‌وری پایان بخش فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی در هفته جاری است.

در ادامه کارگروه اداری و استخدامی٬ ادامه بررسی طرح مدیریت خدمات کشوری٬ کارگروه موارد خاص بحثتبادل نظر پیرامون طرح ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد و کارگروه ایثارگران٬ بررسی طرح خدمات رسانی به ایثارگران را در نوبت عصر روز دوشنبه در دستور کار خود قرار می‌دهند.

پاسخگویی وزرای کشور و ورزش و جوانان به سوالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی

بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه(۲۳ تیر) بعد از تبادل اخبار فرهنگی، با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به بحثو بررسی پیرامون راهکار‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند.

همچنین در روز یکشنبه لایحه موافقتانه دو جانبه همکاری فرهنگی، علمی، آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اوگاندا نیز بررسی می‌شود.

گفتنی است در روز سه‌شنبه(۲۵ تیر) کمیسیون فرهنگی از وزیر کشور دعوت کرده تا به سوال علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ دهد.

همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور خود در کمیسیون فرهنگی به سوالات عباس مقتدایی نماینده اصفهان، علی ایرانپور نماینده مبارکه، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد و درود، جواد هروی نماینده قائنات، علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل و امیر خجسته نماینده همدان، فامنین و نهاوند پاسخ می‌دهد.

بررسی طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور در کمسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در هفته آینده در روز‌های یک شنبه - ۲۳ تیرماه - و سه شنبه - ۲۵ تیرماه - جلسه دارد که بررسی طرح اصلاح ماده ۲۳ قانون توزیع عادلانه آب در الویت برنامه این کمیسیون قرار دارد.

همچنین گفتنی است در روز یک‌شنبه - ۲۳ تیرماه - بررسی گزارش کارگروه منتخب در خصوص طرح استفساریه بند(د) ماده ۴ قانون ثبت، اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم و نام‌های تجاری در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی قرار دارد.

گفتنی است بررسی طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور و همچنین نشست هیأت رئیسه کمیسیون در روز سه شنبه - ۲۵ تیرماه - انجام خواهد شد.

بررسی طرح یک شوری الزام دولت به کاهش ۳۵درصدی صادرات نفت خام در کمیسیون انرژی

در جلسه هفته آینده کمیسیون انرژی مجلس که قرار است روز یکشنبه ۲۳ تیرماه تشکیل جلسه دهد، ابتدا بررسی آخرین اخبار، طرح یک شوری الزام دولت به کاهش ۳۵درصدی صادرات نفت خام به مدت یک سال نسبت به سال گذشته و همچنین طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی، بررسی خواهد شد.

همچنین در روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه این کمیسیون بررسی آخرین اخبار، بررسی طرح یک شوری حمایت از صنعت برق کشور و همچنین بررسی لایحه یک شوری نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز را در دستور کاری خود قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است، در روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه کارگروه امور نفت کمیسیون انرژی مجلس، آخرین پیشرفت‌های فازهای پارس جنوبی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بررسی گزارش عملکرد بهبود فضای کسب و کار در کمیسیون اصل ۴۴

کمیسیون وی‍ژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه روز دوشنبه هفته آتی این کمیسیون گزارش عملکرد بهبود محیط کسب و کار(موضوع مواد: ۷،۶۲، ۷۶ قانون برنامه پنجم توسعه) را بررسی می کند.

همچنین بررسی طرح اصلاح موادی از قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بررسی گزارشی از عملکرد اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ در سال ۹۱ در دستور کار روز دوشنبه این کمیسیون قرار دارد.

تحقیق و تفحص از بانک ملت، صنعت بیمه وسازمان امور مالیاتی تقاضا شد

کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آتی خود تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس از نحوه تهیه و توزیع و ذخیره سازی کالاهای اساسی و نظارت برآن را بررسی می کنند.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک ملت از سال ۸۸ تاکنون، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان امور مالیاتی و تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.

گزارش رییس مجلس درباره عملکرد گمرک نیز در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

مسوولان و فعالان اقتصادی اتاق صنایع و معادن و کشاورزی مجلس به جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس دعوت شدند تا درباره مسایل اقتصادی کشور بحثو تبادل نظر کنند.

ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم نیز در دستور کار جلسه روز دوشنبه و سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره وری در کمیسیون برنامه

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز یکشنبه هفته آینده رسیدگی به طرح یک فوریتی ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی و رسیدگی به طرح اصلاح بند(د) ماده(۳۹) قانون برنامه پنجم توسعه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

بحثو تبادل نظر پیرامون موضوعات داخلی کمیسیون و اولویت های کاری آن در سال جاری و مسائل کمیته های سه گانه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه در روز سه شنبه هفته آینده است.

همچنین کمیته های اقتصادی، اجتماعی و عمومی و دفاعی کمیسیون مذکور هفته آینده تشکیل جلسه می دهند که کمیته اقتصادی روز یکشنبه طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهره وری را بررسی خواهد کرد.

کمیته اقتصادی روز سه شنبه هفته آینده نیز بررسی لایحه یک شوری تعیین وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار خود دارد.

لازم به ذکر است کمیته اجتماعی مجلس نیز در روز سه شنبه هفته آینده طرح یک فوریتی تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان را بررسی می کند.

بررسی طرح کاهش آلودگی هوای کشور در کمیسیون عمران

کمیسیون عمران مجلس هفته آینده در روز یکشنبه تشکیل جلسه خواهد داد وبه بررسی اخبار و طرح اصلاح بند(د) ماده(۳۹) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و بررسی طرح کاهش آلودگی هوای کشور می پردازد.

همچنین در روز دوشنبه هفته آینده در جلسات کارگروه طرح محافظت از امنیت جانی شناگران در شهرهای ساحلی و طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها بررسی می شود.

در روز سه شنبه هفته آتی ادامه بررسی طرح محافظت از امنیت جانی شناگران در شهرهای ساحلی و دعوت از نامجو وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات عزیزی نماینده شازند، عطااله حکیمی نماینده رودبار، نجف نژاد نماینده بابلسر و پشنگ نماینده خاش ومیرجاوه صورت خواهد گرفت.

رای گیری تحقیق و تفحص از شرکت مس در کمیسیون صنایع

کمیسیون صنایع و معادن هفته آینده در روز یکشنبه لایحه برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز را بررسی می کنند.

رای گیری در خصوص تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس، بررسی طرح اصلاح ماده(۲۷) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بررسی طرح حمایت از صنعت برق و بررسی طرح نظام مهندسی متالوژی و مواد از دیگر مواردی است که در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده قرار دارد.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه شنبه هفته آینده نیز تشکیل جلسه می دهد که طرح شوراهای حل اختلاف، طرح کاهش آلودگی هوا، طرح دائمی شدن قانون بیمه اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، وضعیت صنعت خودرو در کشور با حضور مسئولان ذی ربط و مشکلات نحوه جبران آثار تغییر قیمت ارز پیمان های فاقد تعدیل در این جلسه بررسی می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار