|
|
کدخبر: ۱۳۹۱

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: به جای تجلیل از برخی افراد باید از راننده تاکسی متدینی که ۷۰میلیون تومان طلای جامانده مسافر به صاحبش بازگرداند، تقدیر شود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، آیت الله رضا استادی که بعد از نماز ظهر و عصر در دومین روز ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، با اشاره به اختلاف نظر بین مراجع تقلید در احکام فقهی اظهار کرد: من درسخنرانی‌های این چنینی کلیات را عرض می‌کنم و برای روشن تر شدن موضوع هر کسی باید به رساله مرجع تقلید خود مراجعه کند.

وی با اشاره به نظر مراجع در احکام خمس در زمینه اجناس و کالایی که روزی خریداری شده واکنون دیگر استفاده ای ندارد گفت: در رساله‌ها این مسائل به دقت آمده است و در این گونه مسایل مربوط به خمس، خانم‌ها بیشتر باید دقت کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: در تعدادی از آیات قرآن کریم مسئله فراموش کردن خدا به چند صورت بیان شده است.

وی با اشاره به یکی از آیات سوره مجادله افزود: اگر خدا را فراموش کنیم از حزب شیطان هستیم و به خود ضرر زده ایم و باید بپذیریم اگر به کسی ظلم کنیم، به خودمان ظلم کرده ایم.

آیت الله استادی از صحبت‌های خود با اشاره به بخشی از سوره اعراف که درمورد توصیه به یاد خدا است، اظهار کرد: غفلت انسان از خدا همانند خواب است، به طوری که اگر شخصی خواب باشد وبه او آسیبی برسد متوجه نمی شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این که امام خمینی(ره) می‌فرمود عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنید، اشاره به این موضوع دارد که خدا از ما غافل نیست وما نیز نباید از یاد خدا غافل شویم.

آیت الله استادی افزود: در مستحبات آمده است که همه کارها را با نام خدا شروع کنیم تا از نام خدا غفلت شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار