|
|
کدخبر: ۱۴۰

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی، گفت: هدف اساسی طراحان حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰، از رسمیت انداختن سه قوه اجرائیه، قضائیه و مقننه بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی، گفت: هدف اساسی طراحان حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰، از رسمیت انداختن سه قوه اجرائیه، قضائیه و مقننه بود.

به گزارشامیدنیوز، آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰ گفت: هدف اساسی طراحان آن واقعه از رسمیت انداختن سه قوه اجرائیه، قضائیه و مقننه بود که باتوجه به بحثآن جلسه که درباره گران فروشی بود، جمعی از اعضای هر سه قوه حضور داشتند.

وی افزود: قرار بود علاوه بر آیت الله دکتر بهشتی، روسای قوای دیگر هم در جلسه باشند که آیت الله خامنه ای روز قبل در یک حادثه تروریستی دیگر مورد سوء قصد قرار گرفته بودند، دکتر باهنر هم در آخرین لحظات قبل از شروع جلسه به پیشنهاد دکتر بهشتی وارد سالن نشدند و من هم طبق تماس تلفنی پزشکان درخصوص آیت الله خامنه ای به بیمارستان رفته بودم و تقدیر این بود که شهیدبهشتی به همراه ۷۲ تن از همراهان از آن جلسه، آسمانی شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطراتی از آوردن مجروحان حادثه ۷ تیر در مجلس گفت: نواختن زنگ و اعلام رسمیت جلسه مجلس پس از آن حادثه غمبار، یکی از شیرین ترین حالات در تلخ ترین لحظات بود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اثرات سازنده خون شهدا در جامعه افزود: اگرچه از دست دادن ۷۲ تن از بهترین مسئولان کشوری و فقدان شخصیتی چون آیت الله دکتر بهشتی که در طراحی ساختار نظام و تدوین و تصویب قانون اساسی نقش داشتند، ناراحت کننده بود، اما مهمترین دستاورد شهادت آنان، هوشیاری جامعه برای مقابله با دروغ های مردم فریب و تقویت همراهی و همدلی مردم با امام راحل در جهت تداوم انقلاب اسلامی بود.

در ادامه جلسه، براساس دستورکار که بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم و مورد اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود، بحثو تبادل نظر شد.

در این جلسه که علاوه بر اعضای جلسه، روسای قوای مقننه و قضائیه، وزیر دادگستری، مسئولین ستاد مبارزه با موادمخدر، روسای کمیسیون های قضائی و حقوقی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان عدالت اداری، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی، معاون سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مسئولین مدعو مرتبط با موضوع، حضور داشتند، ابتدا نمایندگان شورای نگهبان به بیان دلایل ردّ مصوبه مجلس پرداختند و سپس اعضای مجمع دیدگاه های خود را بیان داشتند و سرانجام نظر به اینکه طبق آیین نامه مجمع تشخیص برخی از مواد، نیاز به مجوز مقام معظم رهبری دارد، رئیس و اعضا تصمیم گرفتند موارد مذکور پس از کسب مجوز در دستورکار قرار گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار