|
|
کدخبر: ۱۴۵۸۲۹

عزیزی در گفت وگو با فارس خبر داد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی در تمامی کمیسیون های تخصصی مجلس خبر داد.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه روز گذشته رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس با محمدرضا باهنر گفت: در این جلسه مقرر شد تا هر یک از کمیسیون های کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی را در داخل کمیسیون تشکیل دهند و گزارش کامل خود در ارتباط با این موضوع را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۳ به هیأت رئیسه مجلس ارائه کند.

وی افزود: به همین خاطر امروز مجلس با تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی مخالفت کرد چرا که در صورت تشکیل این کمیسیون اعضای کارگروه ها دیگر احساس مسئولیت نمی کردند و برای اینکه تمامی نماینده ها احساس مسئولیت کنند و با موضوع اقتصاد مقاومتی درگیر باشند با تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی مخالفت شد و مقرر شد تا تمامی کمیسیون ها در این زمینه فعال باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه بنا شد تا مجلس در ارتباط با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی همکاری لازم را با دولت داشته باشد، به عنوان نمونه مجموعه قوانینی که در این زمینه وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد و قوانین مترقی ای را که ساکت مانده اند زمینه اجرای آنها را فراهم آوریم.

عزیزی خاطرنشان کرد: بنا شد تا مجلس در بعد قانون گذاری و نظارت در ارتباط با اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کند و چنانچه قوانین توسط دولت اجرا نشود مجلس از ابزارهای نظارتی خود همچون سؤال و استیضاح در این ارتباط بهره گیرد.

وی افزود: در بعد قانون گذاری نیز قوانینی که مزاحم است و مواردی که در آنها خلأ قانونی وجود داشته باشد قانون گذاری صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در این جلسه همچنین در ارتباط با ارتقای سلامت اداری مسائلی مطرح شد و مقرر شد تا کمیسیون ها گزارش خود در ارتباط با تنقیح قوانین را تا پایان اردیبهشت ۹۳ به هیأت رئیسه مجلس ارائه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار