|
|
کدخبر: ۱۴۵۹۲۷

نماینده مردم ملایر در مجلس:

خبرگزاری تسنیم:: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پادزهر جنگ تحمیلی بسیج و روحیه بسیجی بود و امروز نیز پادزهر تحریم دشمن، اقتصاد مقاومتی و خودکفا شدن است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازملایر، احمد آریایی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمرنگ شدن اعتقادات، برای کشور و نظام تهدید است اظهار کرد: وقتی اعتقاد ملت ایران آسیب ببیند کشور آسیب پذیر میشود و دشمن نیز به دنبال همین مسئله است.

وی با اشاره به اینکه اعتقادات مردم مورد هجمه دشمن قرار گرفته است، افزود: دشمن با شبیخون و تهاجم فرهنگی، فروپاشی از درون را برای نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به ناتوانی دشمن در جنگ نظامی اشاره کرد و گفت: دشمن توان مقابله نظامی با ایران را ندارد، و علت آن حضور بسیج در ایران است، چرا که توان بسیج برای دشمن قابل محاسبه نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد باید در خدمت دین و انسانیت باشد، ابراز کرد: وضعیت اقتصادی فعلی دور از شأن مردم ایران اسلامی است و این نقطه آسیبی برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه یکی مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی بحثفرهنگی است، افزود: جوشش از درون و نگاه به بیرون، دوری از اسراف و استفاده درست از منابع و امکانات از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: برای رسیدن به حق و حقوق و اجرای عدالت واقعی در جامعه مسئولان باید از خودشان شروع کنند و اگر کسی توان حل مشکلات را ندارد، برای کشور هم مشکل زا نباشد.

وی رصد اموال و دارایی ‎ های مسئولان و مدیران کشوری را خواستار شد و ابراز کرد: باید اموال و دارایی ‎ های مسئولان رصد شده و نباید از این مهم غافل شد.

وی یکی از مشکلات اصلی کشور را اقتصاد تک محصولی دانست و افزود: باید خود را توانمند کنیم و به جای وارد کردن محصولات کشورهای دیگر، به دنبال تولید آن محصول برویم، تا دنیا محتاج به دنبال ما باشد و نیز اشتغالزایی بیشتری ایجاد شود.

آریایی نژاد با گلایه از اینکه برخی از مسئولان و نمایندگان در جهت عدالت حرکت نمی کنند، اظهار کرد: اگر می خواهیم حق را به کرسی بنشانیم و مشکلات جامعه را رفع کنیم باید از خود شروع کرده و برای دیگران الگو باشیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران به دنبال حرکت در مسیر درست است و دشمن به همین منظور تحریم را بر ایران وارد کرده است، گفت: پادزهر جنگ تحمیلی بسیج و روحیه بسیجی بود و امروز نیز پادزهر تحریم دشمن اقتصاد مقاومتی و ایستادن روی پای خود و خودکفا شدن است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان تصریح کرد: باید وابستگی را از بین ببریم و نقاطی را که دشمن از طریق آنها به ما آسیب می رساند تقویت کنیم.

وی با مثالی در خصوص خودروهای تولید داخل افزود: خودروهای داخلی باید با کیفیت و استانداردهای روز دنیا طراحی و به بازار عرضه شود تا از ورود بی رویه انواع خودروهای خارجی در کشور جلوگیری شده و مردم متمایل به خرید خودروی تولید داخل شوند.

آریایی نژاد رسیدن به خودکفایی و بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی را در تقویت علوم دانش بنیاد دانست و افزود: وقتی کیفیت در محصولات داخلی بالا برود کسی بدنبال اجناس خارجی نمی ‎ رود.

وی افزود: ضمن اینکه باید فرزندان خود را به رشته ‎ های مورد نیاز جامعه سوق دهیم، لازم است دانشجویانی که به دنبال تولید علم هستند را تربیت کنیم، نه کسانی را که تنها مصرف کننده ‎ اند و به دنبال مصرف گرایی هستند.

وی با بیان اینکه امروز برخی رشته ‎ های دانشگاهی به طور کلی در جامعه اشباع شده است، افزود: در این زمینه ساختار آموزشی نیازمند تحول است تا رشته ‎ های اشباع شده را کم و یا تعطیل و به جای آن رشته ‎ های مورد نیاز و کاربردی جایگزین شود.

آریایی نژاد با اشاره به اینکه امروز مجهز شدن به ابراز معنوی بزرگترین کار برای مسئولان و مردم است، افزود: با ابزار معنوی می توان کارها را پیش برد و امروز بزرگترین ثروت اصلی ما اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه تنها با ابزار مادی نمی توان پیروز شد، ابراز کرد: باید به مقام معنوی افراد توجه شود نه اینکه پست و مقام و منصب آنها مورد تمجید قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت به تقویت داخل کشور در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دشمن با پیشرفت علمی ایران مخالف است، چرا که باعثخودکفایی و آزادی عمل جمهوری اسلامی ایران شده و و نیز الگویی برای تمام دنیا می شود.

وی تأکید کرد: باید بنیه ‎های اعتقادی خود را تقویت کنیم تا نیروهای توانمند و متخصص ما بجای رفتن به کشورهای دیگر، در کشور خود بمانند و خدمت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه باید انحصار دنیای استکبار شکسته شود، اظهار کرد: رشد جامعه در گرو کار خبرنگاران است و شما باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع خود، اعتماد مردم را نسبت به محصولات داخلی افزایش دهید.

آریایی نژاد خطاب به خبرنگاران گفت: شما باید با نیت رشد و اعتلای جامعه قدم بردارید و به حزب و جناح خاصی وابسته نبوده و در راستای منافع مردم کار کنید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما اشاعه نیکی ‎ ها و رفع کاستی ‎ ها است و کلی ‎ گویی در یک خبر باعثمی شود تا همه اقشار زیر سئوال بروند، اظهار کرد: اگر کسی خطایی انجام می دهد به منزله این نیست که همه افراد خطا کارند و باید افراد خطاکار پاسخگو باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاصله از معنویات باعثافزون طلب می شود، تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی باید بین مردم و مسئولان حکمفرما شده و فرهنگی به نام فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۳ گفت: علی رغم کاهش ۳۳ درصدی بودجه ۹۳، بخش بهداشت و درمان۱۴ درصد افزایش داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اختصاص برخی اعتبارات بخش بهداشت و درمان به شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر و تأمین آمبولانس برای نقاطی که به آن احتیاج دارند را از جمله نقاط مثبت بودجه سال ۹۳ دانست.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور در بخش بهداشت و درمان را معضل بزرگ زیر میزی برشمرد و افزود: مشکل اصلی پرداخت نشدن بیمه ‎ ها و واقعی نبودن تعرفه ‎ ها است که اگر این زیرساختها درست شود پزشکان بهانه ای برای دریافت زیر میزی ندارند.

آریایی نژاد با بیان اینکه هر کسی در جهت استقلال اقتصادی حرکت کند، جهاد کرده است، تصریح کرد: امروز وقت آن رسیده که یک حرکت بسیجی و جهادی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

وی به کارگاه ‎ های صنعتی در ملایر اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند واحد صنعتی به صورت نیمه کاره رها و بسیاری از آنها نیز با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه سرمایه گذاران با دریافت وام از بانک ‎ ها باید برای جوانان اشتغال ایجاد کنند، گفت: متاسفانه در سال ‎ های گذشته برخی افراد با دریافت وام ‎ های کلان از بانک ‎ ها به نام ایجاد اشتغال و احداثکارخانه دریافت و در جای دیگر سرمایه گذاری کرده اند.

وی به سد کلان ملایر اشاره کرد و گفت: تا کنون اقدامات زیادی برای اختصاص اعتبار به سد کلان انجام گرفته و با قول مساعدتی که داده شده قرار است از اعتبارات شهرستان بخشی نیز به سد کلان اختصاص داده شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ضمن اشاره به اضافه شدن دو واگن به قطار ملایر افزود: فاضلاب شهری ملایر نیز بعد از ۲۰ سال به دلیل کمبود اعتبار پیشرفتی نداشته است.

انتهای پیام / ب

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار