|
|
کدخبر: ۱۴۶۰۸۸

بذرپاش در نطق میان دستور:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دولت یازدهم را امنیتی ترین و پرونده سازترین دولت بعداز انقلاب خواند و گفت: آقای رئیس جمهور توقع این است دانشگاه آزاد را به ملت بازگردانید و از دست این خاندان خاص آزاد کنید صحبت از چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه است نگذارید رودربایستی شما با آقای هاشمی شما را از این مهم باز دارد و به اعتماد مردم پاسخ دهید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در زمان معرفی کابینه خطر کم تحرکی را گوشزد کردیم و گفتیم که این مسیر دولت را از تحقق شعار ها باز می دارد که به آن گوش ندادید و اکنون وضعیت اجرائی دولت را مشاهده می کنید.

وی افزود: ماجرای برف شمال و سبد کالا نمونه کوچک از عدم اجرائی موفق دولت است هنوز هم دیر نشده است باید کاری کرد دولت پویاتر و کارآمدتر شود.

بذرپاش با انتقاد از عملکرد وزیر ارشاد اظهار داشت: صحبتهای وزیر ارشاد و بعضاً خود رئیس جمهور از این جنس است که القای مشکلات فرهنگی را از طریق آزادسازی فیس بوک و ماهواره می داند. اقدامی که حتی سران غرب مانند اوباما آن را مخرب می دانند و یا اظهار نظرهایی درباره اینکه هنرمند غیر ارزشی نداریم؛ که به نظر می رسد با هدف دو قطبی کردن جامعه به جامعه آزاد و محدود صورت می گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این امر از کسانی که خود را فرزند حوزه می دانند و فرزند آیت الله جنتی بعید است که از طریق بازی با دین مردم کسب محبوبیت می کنند کاری که فکر می کنیم محبوبیت ظاهری دارد اما در عمل چیزی جز خسران نخواهد داشت. باید دید تقی زاده این دولت کیست البته زمان همه چیز را مشخص می کند همانطور که در دوره اصلاحات از افراطی ترین روش ها برای دین زدایی استفاده می شد.

عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید از مدیریت عده ای خاص خارج شود گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه ملی است و متعلق به اموال بیت المال است این چه نگاهی است که آن را متعلق به یک خاندان خاص می دانیم آیا مردم شریف که با خون دل پول تحصیل فرزندانشان در این دانشگاه را فراهم می کنند می پذیرند ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه که از امکانات عمومی و توسط دانشجویان است متعلق به یک خاندان باشد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: توقع این است دانشگاه آزاد را به ملت بازگردانید و از دست این خاندان خاص آزاد کنید صحبت از چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه است نگذارید رودربایستی شما با آقای هاشمی شما را از این مهم باز دارد و به اعتماد مردم پاسخ دهید.

بذرپاش با اشاره به اینکه دولت یازدهم امنیتی ترین دولت پس از انقلاب اسلامی است تأکید کرد: لازمه امنیتی بودن صبر و وقار بیشتر است دولت فرار به جلو نکند و صادقانه با مردم سخن بگوید فله ای شکایت کردن از رسانه ها نشان از تحمل مخالف نمی دهد نه اینکه در یک جشنواره غیر رسمی و فرمایشی نکاتی را بر زبان بیاورید که ۱۸۰ درجه اختلاف با واقعیت است اینکه سعی کنیم مخالفان دولت را بی سواد جلوه دهیم و برای آنها پرونده سازی کنیم کاری اشتباه است و دولت نباید پرونده ساز ترین دولت بعد از انقلاب نام بگیرد.

وی گفت: در انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم که نگاه کنیم و لیست اعضای کابینه دولت را ملاحظه کنیم و اگر آرای آنها را نگاه کنیم و با آرای دیگران مقایسه کنیم مشاهده می کنیم بسیاری از وزرا و معاونان رئیس جمهور و استانداران نتوانستند به مجلس راه یابند.

وی افزود: سوال اساسی این است که مدل سیاست خارجی این دولت چیست؟ چند نمونه از ویژگی های این الگو را بیان می کنم بالابردن قدرت چانه زنی در داخل، اگر این فرض درست باشد آیا این مبنای دیپلماسی خمینی کبیر بود؟ آیا سفر بعضی از وزرای خارجی و اروپایی با زندانیان فتنه ۸۸ و عذرخواهی شبیه به شوخی وزارت خارجه مشکل را حل می کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار