|
|
کدخبر: ۱۴۶۰۹۰

طبق مصوبه مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند وجوه پرداختی از سوی مؤسسات بیمه بابت بیمه های عمر و زندگی از پرداخت مالیات معافند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بند ۳۶ این لایحه را به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، در مواد ۱۳۶ و ۱۳۷ قانون، عبارت «انواع بیمه های عمر و زندگی» جایگزین عبارت «بیمه عمر» شد.

به گزارش فارس، بر اساس این مصوبه، در ماده ۱۳۶، وجوه پرداختی بابت انواع بیمه های عمر و زندگی از سوی مؤسسات بیمه که به سبب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می شود، از پرداخت مالیات معاف است.

همچنین در ماده ۱۳۷ قانون مالیات های مستقیم مقرر شد هزینه های درمانی پرداختی هر مؤدی بابت معالجه خود و یا همسر، اولاد، پدر، مادر، برادر و خواهر تحت تکفل در یک سال مالیاتی به شرط این که اگر دریافت کننده مؤسسه درمانی یا پزشک مقیم ایران باشد دریافت وجه را گواهی نماید و چنانچه به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به علت فقدان امکانات لازم معالجه در خارج از ایران صورت گرفته است، پرداخت هزینه مزبور به گواهی مقامات رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل معالجه یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد، همچنین حق بیمه پرداختی هر شخص حقیقی به مؤسسات بیمه ایرانی بابت انواع بیمه های عمر و زندگی و بیمه های درمانی از درآمد مشمول مالیات مؤدی کسر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار