|
|
کدخبر: ۱۴۶۱۳۹

کوهکن در گفت وکو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تحریف نامه یادگار امام از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) اطمینان به این مؤسسه را زیر سؤال می برد.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبه عملکرد مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در سال های پس از رحلت ایشان و تحریف نامه مرحوم حاج سید احمد خمینی اشاره کرد و گفت: ما به حاج سید حسن و سید علی خمینی حسن ظن داریم و فکر می کنیم که قطعا و یقینا آن ها به دلیل تعلقی که به حضرت امام و مرحوم حاج سید احمد خمینی دارند، از این مسائل مبرا هستند.

وی افزود: ما واقعا از مؤسسه حفظ آثار حضرت امام خمینی(ره) گلایه و انتقاد جدی داریم. سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که اگر حضرت امام زنده بودند، مشی آن ها در این مسائل به چه شکلی بود؟ ما نگران این هستیم که خدایی ناکرده با بعضی از اقدامات که نامه ای چاپ شود و بخشی از آن نباشد و دیگرانی که این نامه را در اختیار دارند، اصل آن را چاپ کنند، ولو بر فرض هم که اصلاحی انجام دهند، اعتماد و اطمینان خاطری را که به مؤسسه وجود دارد زیر سؤال را می رود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با بیان اینکه این اتفاقات خسران و ضرر و زیان بسیار بزرگی برای مؤسسه حفظ آثار امام خمینی(ره) است، گفت: اینگونه اقدامات، متدینین، خانواده های شهدا و آن هایی که امام، پوست، گوشت و استخوانشان بود را نگران می کند. نباید این اقدامات صورت گیرد که خدایی ناکرده یا رویگردان شوند و یا احساس کنند که این مؤسسه حافظ خوبی از آن چه که از امام باقی مانده است، نیست.

کوهکن با تأکید بر اینکه حضرت امام خمینی(ره) فقط به نسل ما تعلق ندارد، بلکه متعلق به نسل های آتی نیز است، افزود: نسل های آتی هم باید از حضرت امام(ره) بهر ببرند و با بصیرت در مسیر اسلام راستین و ناب محمدی(ص) که امام فرمود، عمل و حرکت کنند. این اقدامات باعثمی شود، آن ها دچار آسیب می شوند.

وی تصریح کرد: هر نشریه و شخص حقیقی و حقوقی که حساس باشد و با کسی رودربایستی نداشته باشد، هرگاه متوجه شد مطلبی نشر، پخش و یا گفته شده که خلاف است و احساس مسئولیت کند و حساسیت نشان دهند، به طور قطع وظیفه خودش را انجام داده و پیش خداوند اجر دارد و باید یقین داشته باشند که روح امام از آن ها راضی است و در چنین مواردی آنچه که باید مورد سرزنش قرار بگیرد، بی تفاوتی، بی توجهی و یا غفلتی است که نسبت به آثار چنین اقدامی انجام می شود.

**مؤسسه حفظ آثار امام باید امین متدینین در مورد آنچه از امام باقی مانده، باشد

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با اشاره به اینکه مؤسسه حفظ آثار امام باید اگر در جایی و یا توسط فردی، چیزی را به حضرت امام منتسب کنند که درست نباشد، آن ها در مقام بررسی، تطبیق و اظهارنظر به عنوان مقام صالح اظهارنظر کنند، گفت: آن ها باید امین متدینین از نظر تطبیق آنچه که از حضرت امام در جاهای مختلف نقل می شود، باشند.

کوهکن در ادامه اظهارداشت: اگر خدایی ناکرده از این محل چیزی نشر و پخش شود که زیر سؤال باشد، ضرر و زیان بسیار سنگینی است و قطعا و یقینا متدینین و آن هایی که خودشان را مدیون حضرت امام می دانند و نفس کشیدن در این فضا را مدیون حضرت امام می بینند، نباید ساکت باشند. البته به احسن شیوه هایی که اخلاقی است باید گفته شده و تذکر داده شود. البته امیدواریم که این اقدام اخیر مؤسسه حفظ آثار حضرت امام(ره) سهوی بوده و عمدی نباشد، زیرا اگر عمدی باشد، این نگرانی را دو صد چندان می کند.

وی در ادامه ضمن تقدیر ازخبرگزاری تسنیمبه دلیل حساسیتی که به این موضوع نشان داده است، افزود: بنده معتقدم که هر مسلمان آزاده ای نه تنها ایرانی، بلکه در هر جای دنیا به طور قطع دغدغه اش حفظ و حراست از روش، منش، آثار و آن چیزی است که از حضرت امام باقی مانده است.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به این نکته اشاره کرد که تحریف و یا حذف برخی موارد در آثار حضرت امام(ره) بنا به صلاحدید انجام شده است، تأکید کرد: این حرف قابل قبول نیست. اگر حضرت امام جایی و یا دست خطی به مؤسسه داده باشند و کسی اجازه اعمال چنین صلاحدیدی را داده باشند، قابل قبول است، اما اگر حضرت امام چنین اجازه ای را نداده باشند، عذر بدتر از گناه است؛ حال کسی خوشش بیاید یا بدش بیاید.

کوهکن در پایان خاطر نشان کرد: بنده معتقدم، در صورتی اعمال نظر در مورد آن چه که از حضرت امام باقی مانده قابل قبول است که خود ایشان چنین اجازه ای را داده باشد؛ اگر چنین اجازه ای را از سوی امام دارند، ارائه کنند. اگر خدایی ناکرده این باب باز شود و قرار شود که فرد و یا افرادی این صلاح و مصلحت را تشخیص دهند، هیچ تضمینی وجود ندارد که مجموعه این در گران بهای حضرت امام دست خوش تغییرات و تحریفات قرار نگیرد. این اصلا قابل قبول نیست و امیدواریم که این جمله را از سر عجله و پاسخ عجله ای گفته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار