|
|
کدخبر: ۱۴۶۱۷۵

طبق مصوبه مجلس صورت گرفت

نمایندگان مجلس در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مصوب کردند که مالیات دهندگان متخلف به مجازات حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بند ۴۳ این لایحه را پس از بحثو بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، در ماده ۱۶۱ قانون عبارت «مجازات مقرر در تبصره ۲ ماده ۱۹۹ این قانون» به عبارت «مجازات حبس تعزیری درجه شش» اصلاح می شود.

به موجب این مصوبه، در مواردی که مالیات مؤدی هنوز قطعی نشده یا مراحل اجرایی آن طی نشده است و بیم تفریط مال یا اموال از طرف مؤدی به قصد فرار از پرداخت مالیات می رود اداره امور مالیاتی باید با ارائه دلایل کافی از هیأت حل اختلاف مالیاتی قرار تأمین مالیات را بخواهد و در صورتی که هیأت صدور قرار را لازم تشخیص دهد ضمن تعیین مبلغ، قرار مقتضی صادر خواهد کرد.

اداره امور مالیاتی مکلف است معادل همان مبلغ از اموال و وجوه مؤدی که نزد وی یا اشخاص ثالثباشد تأمین نماید در این صورت مؤدی و اشخاص ثالثپس از ابلاغ اخطار کتبی اداره امور مالیاتی حق نخواهند داشت اموال مورد تأمین را از تصرف خود خارج کنند مگر اینکه معادل مبلغ مورد مطالبه تأمین دهند و در صورت تخلف علاوه بر پرداخت مطالبات مذکور مشمول مجازات حبس تعزیری درجه شش خواهند بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار