|
|
کدخبر: ۱۴۶۲۱۰

توکلی در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور سراسری سال ۹۳ گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۳ نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیماظهار داشت: ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۳ در دوره های روزانه، نوبت دوم(شبانه) نیمه حضوری، مجازی، بین الملل، کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی طی دو مرحله انجام شد.

وی افزود: در مرحله اول ثبت نام کنکور ۹۳ تعداد ۸۹۷ هزار و ۵۰۸ داوطلب ثبت نام کردند که ۵۴۱ هزار و ۹۰۴ نفر آنها داوطلب زن و ۳۵۵ هزار و ۶۰۴ نفر مرد بودند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در مرحله دوم تاکید کرد: در مرحله دوم ثبت نام کنکور ۹۳ نیز براساس آمار اولیه ۱۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب ثبت نام کردند که با در نظر گرفتن این آمار جمعا در مرحله اول و دوم یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۵۴ نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال ۹۳ شدند.

توکلی با اشاره به مقایسه آمار شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال قبل تاکید کرد: این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲،۴۸ هزار و ۸۱۷ نفر، نسبت به داوطلبان سال ۹۱،۳۱ هزار و ۵۲۰ نفر، نسبت به داوطلبان سال ۱۳۹۰ تعداد ۹۸ هزار و ۲۲۶ نفر و نسبت به داوطلبان سال ۸۹ تعداد ۲۵۲ هزار و ۵۹ نفر کاهش یافته است.

وی در ادامه به جزییات برگزاری این آزمون اشاره کرد و گفت: برگه راهنمای مربوط به آزمون ۹۳ روز یکشنبه اول تیر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال ۹۳ صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶تیرماه ۹۳ و صبح روز شنبه ۷ تیرماه ۹۳ برگزار می شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش اموزش کشور افزود: نتیجه اولیه کنکور سال ۹۳ به صورت کارنامه در هفته دوم مردادماه سال ۹۳ منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هفته سوم مرداد ماه برای انتخاب رشته فرصت خواهند داشت.

توکلی با اشاره به اینکه فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیمه دوم شهریور ۹۳ از طریق سایت سازمان منتشر می شود، اضافه کرد: کارنامه نهایی در نیمه اول مهر ماه ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز نیز در نیمه اول مهر ۹۳ و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی این دوره اواخر دی یا اوایل بهمن ۹۳ منتشر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار