|
|
کدخبر: ۱۴۶۲۵۳

نوباوه به تسنیم خبر داد:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تحریف نامه سیداحمدخمینی به دلیل اینکه در ارتباط با امام و اصل شخصیت انقلاب اسلامی است، مهم است و ما قانونا موظف هستیم این موضوع را رسیدگی کنیم.

بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار خبری در رابطه با تحریف نامه مهم حاج سید احمد خمینی به آیت الله پسندیده توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) به عنوان متقن ترین مرکزی که همیشه به آن اعتماد و اطمینان داشتیم و این مؤسسه قانوناً مسئول انتشار مسائل مربوط به حضرت امام(ره) و تألیفات مخصوص حضرت امام و سخنان و دیدگاه های ایشان است که بر اساس خواسته امام(ره) از ابتدا شکل گرفته است که بدون سند هیچ چیزی را ذکر نکنند.

وی افزود: این اطمینان در جامعه یک اطمینان بسیار بسیا رمهمی است که از ابتدا وجود داشته و اگر خدایی نکرده هر آنچه اتفاقی بیفتد که این اطمینان مخدوش شود، یقیناً علاوه بر اینکه این مؤسسه زیر سؤال می رود، قطعاً راه تازه ای از تحریفات علیه امام(ره) توسط هر کسی، حتی دشمنان آغاز خواهد شد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، ما در این حادثه اخیر که مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام کتابی را منتشر می کند و بخشی از صحبت های یادگار حضرت امام در ارتباط با نهضت آزادی را حذف کرده اند، این نشان دهنده آن است که این موسسه به وظیفه خودش عمل نکرده و عکس عمل کرده و این یک نوع تحریف به حساب می آید.

نوباوه با اشاره به مشابه این اقدام در دوره معادی خواه تصریح کرد: وقتی امام می خواست درباره محمدرضا شاه صحبت کند، از واژه «آقای شاه»، استفاده کرده بودند. این کلمه «آقای» را آقای معادی خواه در مؤسسه تاریخی حذف کرده بودند که امام گفته بود که شما تحریف کرده اید و چرا کلمه «آقای» آن را برداشته اید. بنابراین به دلیل اینکه واژه «آقای» برداشته شده بود، امام نیز برانگیخته شدند و این کار را غلط دانسته و اصلاح کردند.

وی افزود: امروز ما شاهد هستیم که اینچنین اقدامی صورت گرفته و بخشی از نامه بسیار مهم یادگار امام در ارتباط با نهضت آزادی را حذف می کنند و این نشان دهنده یک تحریف است. فرقی نمی کند از طرف چه کسی انجام شده است. البته باید حتما موسسه نشر پاسخگو باشد و قطعا باید این مسئله را روشن کند، در غیر این صورت من فکر می کنم یک خدشه بزرگی وارد می شود و این اقدام قابل پیگری قضایی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما قطعاً اخباری که مطرح می شود در کمیسیون فرهنگی آن را مطرح می کنیم، تصریح کرد: از وقتی که این خبر منتشر شده است، کمیسیون در جلسات علنی بعد از ظهر، به دلیل بررسی لایحه مالیات ها شرکت می کند و فرصت نشده که این موضوع را بررسی کنند؛ اما اعضای کمیسیون در جریان هستند و نسبت به آن واکنش هایی نشان دادند.

نوباوه اضافه کرد: اگر واقعا این تحریف صورت گرفته باشد و اسناد نشان بدهد که اتفاق افتاده است، حتما باید مؤسسه نشر پاسخگوی قانونی باشد و اعلام کند که این مسئله چه بوده و اگر خطایی صورت گرفته مقصرین آن مشخص شوند.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع را حتما در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری می کنیم، گفت: این مسئله به دلیل اینکه در ارتباط با امام و اصل شخصیت انقلاب اسلامی است، مهم است و اگر قرار باشد این مسئله به این راحتی تحریف شود، فردا هر تحریفی را به اسم اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آن را تایید کرده، انجام می دهند و اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً و قانوناً ما موظف هستیم به این مسئله رسیدگی کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار