|
|
کدخبر: ۱۴۶۳۱۱

میرزاده:

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد گفت: دلیلی ندارد ما از گروه یا جناح خاصی حمایت کنیم. ضمن اینکه در اساسنامه دانشگاه هم سیاسی کاری پیش بینی نشده است.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در نشست نمایندگان تام الاختیار خود در هیئت های امنای استانی، به موضوع طرح تجمیع واحدهای تهران در ۵ سایت پرداخت و گفت: این طرح بزرگ بیش از ۳۰۰ هزار متر زیربنا خواهد داشت و با منابعی غیر از شهریه دانشجویان اجرا می شود.

میرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط واحد علوم و تحقیقات تهران، متمرکز و چشمگیر است، افزود: یکی از عواملی که در رتبه بندی دانشگاه های دنیا حائز اهمیت است قابلیت مراجعه زیاد، آسان و متمرکز به آنهاست. الان در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اگر یک دانشجو بخواهد نامه ای را امضا کند، باید به چندین ساختمان در چند قسمت مختلف پاسداران مراجعه کند که این مسئله زمان بر و سخت است و با اجرای طرح تجمیع، این مشکلات برطرف می شود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه کار تجمیع واحدها آغاز شده است، تصریح کرد: ساخت سایت سازمان مرکزی را امسال شروع کردیم و تا چهار سال دیگر تمام می شود و همه ساختمان های سازمان مرکزی دانشگاه یک جا مستقر می شود. در بعد کلان هم بناست این ۵ پروژه بزرگ، بعد از چهار سال به اتمام و بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در زمان دکتر جاسبی زحمات زیادی برای توسعه واحدهای تهران کشیده شده است، اظهار داشت: دست دکتر جاسبی و همکارانشان درد نکند که سرمایه خیلی خوبی برای ما فراهم کردند که به وسیله آنها بتوانیم این طرح عظیم تجمیع را اجرا کنیم و بنا نداریم این طرح ها را از محل شهریه دانشجویان اجرا کنیم.

میرزاده افزود: این طرح ها در ۵ پروژه در مناطق تهران شمال، تهران جنوب، تهران غرب، تهران شرق و سازمان مرکزی در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد در تهران، خاطرنشان کرد: نگاه من به این طرح ها، غیر از ضرورت اجرای آنها در دانشگاه آزاد، یک نگاه ملی است چرا که این اقدام هم برای کشور آبروست و هم باعثصرفه جویی در هزینه هایی مانند حمل و نقل، ارتباطات و همین طور ارتقا جایگاه دانشگاه می شود.

*فعالیت های دانشگاه باید براساس قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد

میرزاده با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با دانشگاهیان پیرامون ایجاد یک حرکت جدی برای توسعه علمی کشور، یادآور شد: مقام معظم رهبری در آخرین سخنانشان اشاره داشتند زیرساخت اقتصاد مقاومتی باید براساس برنامه های دانش محور باشد و خطوط اصلی کار ما هم براساس رهنمودهای ایشان در سال نو تعیین می شود. این حرکت باید در جهت بنیان های اقتصادی دانش محور باشد و توسط همه دانشگاه ها به صورت عام و دانشگاه آزاد - با توجه به ظرفیت بالایی که دارد - به صورت خاص اجرا شود.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: با توجه به اینکه توسعه کیفی دانشگاه آزاد از شعارهای اصلی مدیریت جدید است، فرصت اضافه ای برای کارهای دیگر باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اظهارنظر آیت الله هاشمی درباره نحوه فعالیت دانشگاه آزاد، گفت: آقای هاشمی به عنوان رئیس هیئت امنا و بنیانگذار دانشگاه آزاد اعتقاد دارند غیر از آنچه در اساسنامه دانشگاه آمده، نباید از ظرفیت های دانشگاه آزاد برای برنامه ها و اهداف دیگر بهره برداری شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: من بعد از قبول مسئولیت ریاست دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعهد دادم که به عنوان رئیس دانشگاه اجازه ورود دانشگاه آزاد اسلامی به کارهای سیاسی و یا حمایت از گروه خاصی را ندهم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه آزاد نیز نباید اجازه دهند از دانشگاه به عنوان یک ابزار برای گرایش های سیاسی استفاده شود، تصریح کرد: خود من هم زیر بار چنین مسئله ای نمی روم. دلیلی هم ندارد ما از گروه یا جناح خاصی حمایت کنیم. ضمن اینکه در اساسنامه دانشگاه هم سیاسی کاری پیش بینی نشده است.

وی افزود: ما با همه افرادی که در چارچوب نظام، انقلاب و قانون اساسی کار می کنند و همچنین اساسنامه دانشگاه و مصوبات هیئت موسس و هیئت امنا را می پذیرند کار می کنیم و از کسی هم نمی پرسیم عقیده سیاسی اش چیست و عقیده اش با ما همسوست یا نه.

میرزاده اظهار داشت: در سنوات گذشته دانشگاه بیش از حد سیاسی شد. یک نهاد علمی باید به جای اینکه تبدیل به یک باشگاه سیاسی شود کار فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی کند و نیازهای کشور را پاسخ گو باشد.

وی با اشاره به اینکه براساس مشی مدیریتی که دارد، نمی خواهد انتصابات براساس چپ و راست بودن افراد باشد، تصریح کرد: آقای هاشمی به من گفتند که دوست دارند افراد معتدل به دانشگاه بیایند. واقعیت این است که اساسا یک نهاد عملی که بخواهد در اقتصاد مقاومتی، توسعه ایران و تولید جهانی علم و رفع نیازهای ملی نقش داشته باشد و برای تامین نیازهای کشور راه حل ارائه دهد و در برنامه های بزرگ توسعه علمی ایران نقش داشته باشد، دیگر وقت نمی کند در چرخه امور سیاسی فعالیت کند.

میرزاده با بیان اینکه این مسائل را به عنوان یک چارچوب کاری با همکاران دانشگاه مطرح می کند، افزود: البته تشکل های سیاسی مختلف می توانند در دانشگاه حضور داشته باشند، به شرطی که در چارچوب قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: این مسئله به این معنا نیست که ما فقط از یک حزب خاص پشتیبانی می کنیم، بلکه با تشکل های مخالف خود هم همکاری می کنیم، به شرطی که آنها هم در چارچوب قانون عمل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: البته مهم این است که دانشگاه آزاد وظیفه اصلی خود که همان ترویج علم و فرهنگ و اسلام است را انجام دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار