|
|
کدخبر: ۱۴۶۳۱۳

یادداشت / محمدکاظم انبارلویی

خبرگزاری تسنیم: مگر حضرت آیت الله از مقاصد شوم " طراحی پیام شیطان " در اتاق جنگ نرم دشمن با خبر نیستند که این طور سخاوتمندان توصیه می فرمایند مردم بی سلاح و بی دفاع در روز ۲ساعت وقت بگذارند برای گوش کردن به اخبار کانال های ماهواره ای؟

به گزارشخبرگزاری تسنیم، متن یادداشت محمدکاظم انبارلویی با عنوان " ماهواره به مثابه یک مبلغ خوب!! " به شرح ذیل است:
آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی یک فقیه درد آشناست. او در حوزه های علمیه و محافل دانشگاهی فردی شناخته شده است. اخوی ایشان سیدکاظم بجنوردی از مبارزان شناخته شده قبل از انقلاب است که ۱۴ سال در زندان های رژیم شاه طعم تلخ شکنجه و ناملایمات را چشیده است. سیدکاظم قبل از انقلاب محکوم به اعدام شد اما به دلیل مخالفت مراجع نجف و قم، رژیم شاه عقب نشینی کرد و اعدام او به حبس ابد تقلیل یافت.
برای من آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی یک روحانی بزرگ و یک فقیه دوست داشتنی است، چرا که او ۱۴ سال در درس امام(ره) زانو زده و علم آموخته و من همیشه به او به دیده احترام نگریسته و می نگرم.
اما این علاقه مندی باعثنمی شود نقدی را که به این بزرگوار دارم آن هم از روی شفقت، دریغ نمایم.
اخیرا ایشان در گفتگویی، از ماهواره به عنوان یک مبلغ خوب یاد کرده و عدم مخالفت خود را با این پدیده صریحا اعلام نموده اند.
به این دو سئوال و جواب ایشان دقت کنید؛
*مایل هستید که ماهواره آزاد شود؟
به عقیده من، ماهواره می تواند مبلغ خوبی باشد. در ذهنمان نرود که فیلم های بدی در آن نمایش می دهند که اگر این طور باشد همین سی دی هایی که در بازار هست نیز نیاز آنانی که متقاضی هستند را برآورده می کند. خوبی ماهواره این است که حضور در دنیا دارید. وقتی ۱۰،۱۲ کانال اخبار دنیا را گوش می کنید معنایش حضور در دنیاست. وقتتان را نیز زیاد نمی گیرد، وقتی بدانید کدام کانال چه ساعتی اخبار دارد، یک تا دو ساعت بیشتر وقت شما را نمی گیرد در حالی که در دنیا حضور پیدا می کنید یعنی وضعیت در دنیا، جهان اسلام را کاملا می دانید که اوضاع چگونه است. این خود باعثمی شود که در دنیا و حضور داشته باشیم و عملکردمان و اندیشه مان تاثیرگذار است. لذا من با ماهواره مخالف نیستم.
* شما ماهواره نگاه می کنید؟
من اخبار را نگاه می کنم. زمانی که بیکار هستم، بیکاری ام را با پیگیری اخبار پر می کنم.(۱)
آیت الله بجنوردی یک فقیه است نه یک سیاستمدار. این پاسخ را مردم به عنوان یک فقیه ارزیابی می کنند. چه دلیل علمی، منطقی، اصولی و فقهی بر این نظر، مترتب است؟
این روزها سالگرد رحلت یادگار امام است.
خدا رحمت کند مرحوم حاج سیداحمد آقا خمینی(ره) فرزند بزرگوار بنیانگذار جمهوری اسلامی را. این خاطره را به مناسبت های مختلف از او بسیار شنیده ایم که می فرمود: " امام نه تنها موسیقی بلکه برنامه های خبری رادیو - تلویزیون را در زمان حکومت شاه حرام می دانستند و می فرمودند؛ اگر این موسیقی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود از رادیو - تلویزیون آل سعود پخش شود آن را حرام می دانم. "(۲)
و نیز می فرمود: " مهم این است(این موسیقی) کی، کجا و با چه هدفی پخش می شود. "(۳)
مبانی و مبادی این نظر بر اهل بصیرت و نیز اهل فتوا و تفقه پوشیده نیست. مردم عادی هم آن را خوب می فهمند.
وقتی امام(ره) جواز استفاده از برنامه خبری رادیو و تلویزیون شاه به عنوان نوکر امپریالیسم را نمی دهند چطور آقای بجنوردی شاگرد عزیز آن بزرگوار اجازه استفاده از برنامه های خبری کانال های ماهواره ای امپریالیسم خبری را صادر می فرمایند؟
اکنون بیش از ۴۰۰ کانال ماهواره ای در آسمان ایران قابل دریافت است. بسیاری از این کانال ها فیلم های مستهجن و پورنو پخش می کنند. برخی از آنها فقط اختصاص به موسیقی و رقص دارند. شماری از آنها فیلم های سینمایی غیراخلاقی پخش می کنند. اگر ایشان صیانت نفس دارند و اینها را نگاه نمی کنند چطور تضمین می دهند فرزندان و نوه های ایشان آنها را نگاه نکنند؟
یادم می آید آن روزها که مجلس قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره را تصویب می کرد، یک استفتاء از همه مراجع وقت حوزه علمیه قم به عمل آمد. همگی حکم به حرمت استفاده از تجهیزات ماهواره دادند.
چطور می شود وقتی همه فقها روی این امر توافق دارند و قانون هم در این کشور امام زمان(عج) این حرمت را امضا کرده، آقای بجنوردی به عنوان یک روحانی بزرگوار و فقیه، حکم به حلیت و جواز می دهد؟
آقای بجنوردی اندر خوبی ماهواره می گویند؛ وقتی ۱۰،۱۲ کانال اخبار دنیا را گوش می کنید و این معنایش حضور در دنیاست!
همچنین آیت الله موسوی بجنوردی در همین مصاحبه می فرمایند ۵۰ سال است صبح ها توفیق قرائت زیارت عاشورا را دارد، حتی یک روز هم ترک نشده است حتی صد لعن و صد سلام آن را در حال قدم زدن تا طلوع آفتاب دارم.
آیا این حضور در دنیا این قدر اهمیت دارد که چشم و گوش خودمان را بدهیم به دست اتاق فرمان شبکه های خبری یزیدهای زمان که ایشان هر صبح ۱۰۰ بار آنها را لعن می کنند؟ مگر ما خودمان حکومت تشکیل نداده ایم؟ مگر خودمان رادیو و تلویزیون نداریم؟ مگر ده ها کانال خبری نظام، هر دقیقه مردم را در جریان مهم ترین تحولات جهان و ایران قرار نمی دهند؟ مگر حضرت آیت الله از مقاصد شوم " طراحی پیام شیطان " در اتاق جنگ نرم دشمن با خبر نیستند که این طور سخاوتمندان توصیه می فرمایند مردم بی سلاح و بی دفاع در روز ۲ساعت وقت بگذارند برای گوش کردن به اخبار کانال های ماهواره ای؟
اولا همه مردم که مثل ایشان زبان خارجی نمی دانند. ثانیا اگر بدانند از کجا مقاصد شوم آنها رادر سوزنبانی خبر کشف کنند؟ ثالثا تنها کانال های خبری قابل استفاده، کانال های فارسی زبان است که از لندن، پاریس، بن و واشنگتن هدایت می شوند. وقتی امام به عنوان یک فقیه اجازه نمی دادند مردم پای رادیو و تلویزیون زمان شاه حتی برنامه خبری آن بنشینند، ایشان چگونه جواز دیدن و شنیدن اخبار کانال هایی را صادر می کنند که ۳۵ سال است طراحان آن خون این ملت بی گناه را به زمین می ریزند و هر روز نوعی جدید از تهدید و تحریم را به رخ ملت می کشند؟
برادر شما ۱۴ سال به زندان رفت و خود شما سال ها با نهضت امام(ره) همراهی کردید که یک نظام الهی مستقر شود، تا دستگاه های خبری خود را داشته باشد مردم از آن تغذیه فکری و خبری کنند و به جنگ امپریالیسم خبری برود.
این نکته فوق العاده مهم است. چرا که اگر جنگ جملی بر پا شود مردم به رسانه علی زمان گوش کنند و از فریب رسانه اصحاب جمل در امان باشند.
اگر قرار باشد مردم بنا به جواز شما ۲ ساعت پای کانال های خبری ماهواره بنشینند. چند ساعت باید پای کانال های خبری جمهوری اسلامی بنشینند تا دروغ های آنها را کشف کنند؟
اگر دشمن قرآن سر نیزه کرد، مردم کجا وقت کنند فریادهای دردآلود علی زمان را گوش کنند که فریب معاویه زمان را نخورند. اینکه حضرتعالی در فتنه ۸۸ توفیق نیافتید پا به پای مردم و رهبری به مقابله با جنگ نرم دشمن بروید آیا دلیلش همین ۲ ساعت وقت گذاشتن پای کانال های خبری ماهواره نیست؟
آن هنگام که منافقین در روز عاشورای ۸۸ شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند شما آن را از کدام کانال خبری ماهواره دریافت کردید و واکنش شما چه بود؟
اجازه دهید دیگر جلوتر از این نروم!
البته من به روزنامه آرمان تبریک می گویم که در نبرد نرم علیه ملت مظلوم ایران به فاصله یک هفته از دو فقیه دو فتوا علیه ملت و انقلاب در پیچ و خم دو مصاحبه دریافت کرد؛ یکی فرمان شورش و نافرمانی مدنی(۴) یکی هم جواز استفاده از ماهواره، آن هم کانال های خبری(بخوانید امپریالیسم خبری). کاری که رادیو بی بی سی و رادیو آمریکا هم نمی تواند بکند!!
دیشب که این مصاحبه را می خواندم به مظلومیت ملت و مظلومیت امام و رهبری و مظلومیت انقلاب گریستم و از پیچیدگی جنگ نرم حیرت کردم.
پی نوشتها:
۱ - روزنامه آرمان - ویژه نامه نوروز ۹۳ - مصاحبه با آیت الله موسوی بجنوردی - صفحه ۱۲-۲۴ / ۱۲/۹۲
۲ - آینه آفتاب - چاپ سوم - ۱۳۷۴ صفحه ۴۲ - گزیده سخنان و خاطرات حاج سیداحمد خمینی(ره)
۳ - گفتگو با حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی - رئیس مرکز اسلامی در آفریقای جنوبی - سایت جماران ۲۰/۷ / ۹۲
۴ - سرمقاله ارزیابی یک رهنمود سیاسی ۱۸/۱۲ / ۹۲ رسالت

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار