|
|
کدخبر: ۱۴۶۳۴۶

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هلال احمر نهاد مقدسی است و در این میان برخی گروه ها و احزاب سیاسی به ویژه در زمان بحران های اجتماعی به این نهاد چشم طمع سیاسی دارند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس انجام شد، اظهار کرد: راه اندازی خیمه های نماز از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی حرکتی بسیار ارزشمند است، زیرا هم از نظر شعائر ارزش دارد و هم از نظر رسیدگی به عبادت زائر.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رسیدگی به عبادت زائر بالاتر از خدمت به زائر است، زیرا سفر زائران به مشهد مقدس سفری عبادی است و اگر به عبادت وی خدمت شود، ارزش زیادی دارد و باید خیمه های نماز را برجسته کنید زیرا خودش تبلیغ نماز است و بسیار کار مفیدی است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در نهادی مثل هلال احمر که از قداست خاصی برخوردار است، به هر میزان سطح دینداری و وابستگی به مسائل ولایی و دینی بیشتر شود، درجه موفقیت نیز افزوده می شود و میزان اخلاص را هم افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در نهادی مثل هلال احمر که اساس حرکتش ارزشی است، وابستگی به مقام ولایت مانند یک انگیزه و زیربنای قوی عمل می کند و این حرکت می تواند در قسمت جمعیت جوانان هلال احمر خودش را بیشتر نشان دهد.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: خوشبختانه هلال احمر استان از وجود نماینده ولی فقیه در این نهاد در استان و از برکات ایشان برخوردار است و احساس می کنیم مسائل ارزشی و فرهنگی در این نهاد ثبات بیشتری پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاطعی مثل سفرهای نوروزی و تابستان یک فرصت بسیار مناسب برای خدمتگزاری است، اما هیچ چیز مانند خدمتگزاری به زائر پیاده امام رضا(ع) نیست زیرا وقتی در کنار آنها باشید از بارش رحمت امام رضا(ع) برخوردار می شوید.

انتقاد از بخش گردشگری در خدمت رسانی به زائران پیاده

وی افزود: امکانات در بحثزائران پیاده امام رضا(ع) با وجود اجرای چندساله آن از صفر به زیرصفر رسیده و امیدواریم با مدیریت شما این خلاها و کمبودها در بخش خدمت رسانی به زائر پیاده برطرف شود.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: بنده شدیدا از گردشگری در این زمینه گلایه دارم زیرا وارد بحثزائر پیاده نشده است و اگر تاکنون خدمتی به زائران پیاده انجام شده از سوی شما بوده است؛ باید از امروز برای سال آینده برنامه ریزی کنید تا کمبودها برطرف شود و تشکیلات مقدسی مانند هلال احمر باید در این زمینه پیشگام باشد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: تشکل های فرهنگی که امروز شکل گرفته اند بسیار جوان و نوپا هستند اما جمعیت جوانان هلال احمر جزو تشکل های فرهنگی بسیار باسابقه است و امروز تشکل فرهنگی ریشه دارتر از این جمعیت نداریم.

وی گفت: جمعیت جوانان هلال احمر با عنوان جمعیت جوانان شیر و خورشید با یک انگیزه سیاسی شکل گرفت و در راس آن اشرف پهلوی قرار داشت و به دنبال بستری فرهنگی بودند که در قالب آن خود را توجیه کنند، در صورتی که اینها بار فرهنگی و ارزشی نداشتند که به جوانان بدهند و می خواستند یک پایگاه اباحه گری و لاابالی گری با یک پشتوانه سیاسی ایجاد کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انسجام انسان هایی که با محوریت اباحه گری گردهم می آیند انسجامی کاربردی نیست.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: همیشه احزاب و جناح های سیاسی چشم طمعی به این جمعیت دارند و هرگاه یک نوسان سیاسی و یا بحران اجتماعی ایجاد می شود می بینیم که برخی چشم ها به این ظرفیت دوخته می شود تا آن را بستر فعالیت سیاسی کنند، اینها را مدیریت کنید.

وی افزود: تنها چیزی که این ظرفیت بالا را حفظ می کند و سبب می شود هیچ جناحی آن را یدک مطامع خود نکند وابستگی جمعیت به رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: قسمت داوطلبان هلال احمر را گسترش دهید زیرا حیف است که بخواهد در یک محدوده خاص قرار بگیرد.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار