|
|
کدخبر: ۱۴۶۴۰۳

ذوالنور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسائل سیاسی گفت: نگران نفوذ ملی مذهبی ها، مشارکتی ها و طرفداران منتظری در موسسه نشر آثار امام هستیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به تحریف نامه مهم حاج سید احمد خمینی به آیت الله پسندیده توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، گفت: موسسه نشر آثار امام بار اولش نیست که چنین کاری انجام می دهد بلکه سوابق او به فتنه ۸۸ برمی گردد و فتنه ۸۸ یکی از جلوه های عملکرد بد موسسه نشر آثار امام بود.

وی با بیان اینکه در دوره اصلاحات بهای زیادی به جبهه ملی و نهضت آزادی داده می شد، خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات، اصلاح طبان حاکم بودندو سعی بر این بود که آن ها را در شئون مملکت حاکم کنند. حتی وقتی یکی از اصلاح طلبان مریض می شد، آقای خاتمی برای عیادت به منزل آنان می رفت ولی در همان مقطع فرزندی شهید با جوراب فروشی در ایستگاه های مترو سعی می کرد هزینه زندگی خانوادگیش را تامین کند اما در آن مقطع همت خاتمی احیای جبهه ملی و نهضت آزادی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی به تقابل نهضت آزادی و ملی مذهبی ها با شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: شورای نگهبان به آرمان های حضرت امام پایبند بوده و هست از این رو مقطعی صلاحیت برخی از اعضای نهضت آزادی برای انتخابات مجلس را رد کرد و آن ها جو گسترده ای علیه شورای نگهبان و نظام درست کردند و با حرف های خود سعی کردند احساسات مردم را علیه شورای شورای نگهبان تحریک کردند تا بتوانند فضایی علیه شورای نگهبان ایجاد کنند.

ذوالنور تصریح کرد: استناد شورای نگهبان براساس نامه حضرت امام به وزیر سابق کشور صورت گرفت، حضرت امام(ره) در دورانی که آقای محتشمی پور وزیر کشور بودند، نامه ای نوشتند و خواستار آن شدند تا ملی مذهبی ها و نهضت آزادی در نظام اسلامی هیچ مسئولیتی برعهده نگیرند ضمن اینکه حضرت امام مطالب تندی را علیه نهضت آزادی و ملی مذهبی ها همچون اینکه " آن ها می خواهند اسلام و نظام را تحویل آمریکایی ها بدهند "، بیان کردند و به وزیر کشور وقت مرقوم فرموده بودند نهضت آزادی و ملی مذهبی ها حق تصدی هسچ مسئولیتی در نظام اسلامی ندارد.

وی تاکید کرد: شاهد بودیم مسئولان تلاش گسترده ای کردند تا نامه حضرت امام در اختیار افکار عمومی قرار گیرد ولی متاسفانه موسسه آثار و نشر حضرت امام تا آخر مقاومت و ایستادگی کرد و حاضر به انتشار این سند علیه مذهبی ها نشد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عملکرد ناصحیح موسسه فقط مربوط به امروز و فتنه ۸۸ نبوده و در حقیقت به سال های دور برمی گردد، یادآور شد: در ۱۸ تیر ۷۸ بود به حضرت امام اهانت و توهین شد و در فتنه ۸۸ و با ده سال فاصله باز به حضرت امام توهین و عکس ایشان پاره و علیه حضرت امام و اصل ولایت فقیه شعار داده شد اما موسسه نشر آثار امام هیچ گونه تقابل و موضع گیری در این خصوص نداشت.

ذوالنور با بیان این مطلب که موضع حضرت امام در قبال آقای منتظری شفاف است، گفت: تعابیر تند حضرت امام راجع به منتظری مشخص است اما در درون موسسه نشر آثار طرفداران آقای منتظری نفوذ دارند و پیوند منتظری با تفکرات ملی مذهبی ها هم یک امر کاملا واضح و غیر قابل انکار است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد نفوذ تفکر خاص در این موسسه هستیم از این رو نگرانی ها جدی است و این موسسه باید دغدغه و نگرانی ها را برطرف کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر موسسه آثار امام خانوادگی بود، ما خیلی نگران نبودیم، اضافه کرد: نگرانی از نفوذ جریاناتی همچون ملی مذهبی، منتظری و تفکرات مشارکتی هاست که با مبانی فکری امام(ره) فاصله دارند. جریان ملی مذهبی یا مشارکت از زیربنا با تفکرات حضرت امام مخالفت دارند اما امروز شاهد حضور آن ها در این موسسه هستیم که حقیقتا جای نگرانی دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار