|
|
کدخبر: ۱۴۶۶۳۶

با تصویب نمایندگان مقرر شد /

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس مصوب کردند مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان مقرر تسلیم نکنند، شامل جریمه غیرقابل بخشودگی ۳۰ درصدی شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان و رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را ادامه دادند و بندهای ۵۱ و ۵۲ آن را تصویب کردند.

نمایندگان در بند ۵۱ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، ماده ۱۹۳ قانون را اصلاح کردند که بر این اساس، نسبت به مودیانی که به موجب این قانون و مقررات مربوط به آن مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند در صورت عدم تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان یا عدم ارائه دفاتر مشمول جریمه ای معادل ۲۰ درصد مالیات برای هر یک از موارد مذکور متعلق خواهند بود.

همچنین، عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت موجب عدم استفاده از معافیت مقرر در سال مربوط خواهد شد.

بر اساس بند ۵۲ لایحه نیز، نمایندگان مصوب کردند در کلیه مواردی که مؤدی یا نماینده او که به موجب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است، چنانچه نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون و ۱۰ درصد مالیات متعلق برای سایر مؤدیان است.

همچنین حکم این ماده درمورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه های تسلیمی و یا هزینه های غیر واقعی نیز جاری است.

بر اساس تبصره این ماده نیز، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است تکالیف و وظایف مودیان مالیاتی درمورد نحوه تنظیم و مواعد زمانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی را از طریق رسانه ملی، روزنامه های کثیرالانتشار و سایر وسایل ارتباط جمعی به اطلاع عموم برساند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار