|
|
کدخبر: ۱۴۶۶۴۷

در جلسه علنی امروز مجلس /

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شرایط اعضای هیئت مدیره، هیئت رئیسه، مدیرعامل و بازرسان تعاونی های اقتصادی را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت به منظور تأمین نظر این شورا ماده ۳۸ قانون بخش تعاونی اقتصاد موضوع ماده ۵ مصوبه مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از این قانون را اصلاح کردند.

براساس این مصوبه مجلس اعضای هیئت مدیره، هیئت رئیسه، مدیرعامل و بازرسان باید واجد شرایط زیر باشند:

۱. ایمان و تعهد به اسلام(در تعاونی های متشکل از اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی تعهد به دین خود)

۲. عدم ممنوعیت قانون و حجر

۳. عدم عضویت در گروه های محارب و عدم ارتکاب ضد امنیت و جعل اسناد

۴. عدم سابقه محکومیت ارتشاء، اختلاس، کلاه برداری، خیانت در امانت، تدلیس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و ورزشکستی به تقصیر

تبصره - برای عضویت هیئت رئیسه اتاق های تعاون علاوه بر شرایط مدکور در این ماده، داشتن حداقل سه سال سابقه عضویت در هیئت مدیره یا مدیریت عامل، دبیری، دبیرکلی، و بازرسی شرکت ها، اتحادیه ها و اتاق ها در بخش تعاون الزامی است.

بهارستان نشینان همچنین در ادامه ماده ۷۵ قانون بخش تعاونی بخش اقتصاد موضوع ماده ۱۵ مصوبه مجلس درباره طرح اصلاح موادی از قانون مذکور را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مورد اصلاح قرار دادند.

براساس مصوبه مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد زمینه دستیابی به ابزارهای جدید تأمین مالی و خرید و فروش سهام تعاونی های قابل عرضه به امور مردم را در بازار سرمایه فراهم کرده و در راستای اجرای ماده ۱۹ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه واگذاری شرکتها و بنگاه های دولتی، واگذاری به تعاونی ها را تسهیل نماید.

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شد ظرف شش ماه از قانون لازم الاجرا شدن این قانون با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون مرکزی آیین نامه اجرایی این ماده را تهیه و برای تصویب هیئت وزیران ارائه نماید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار