|
|
کدخبر: ۱۴۶۷۲۹

میرزاده:

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد در سال ۹۲ گفت: شرکت سرمایه گذاری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری دانش بنیان در دانشگاه آزاد تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد در سال ۹۲ اظهار داشت: پس از حضور بنده در دانشگاه آزاد شورایی با هدف استفاده و حضور صاحبان تجربه در زمینه مباحثدانش بنیان و به خصوص اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان به منظور پررنگ تر کردن نقش اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد ایجاد شد.

وی افزود: اواخر بهمن ماه سال جاری مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند، این سیاست ها در ادامه سیاست های گذشته و اصل ۴۴ قانون اساسی است، یکی از وجوه این سیاست ها در حرکت اقتصاد دانش بنیان و پیاده سازی و اجرای عملی آن، افزایش سهم تولید در مبادلات و خدمات دانش بنیان با دنیا پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به دلیل وسعت، ساختار و تنوع حضور افراد می تواند به عنوان زیرمجموعه ای وسیع در زمینه اقتصاد دانش بنیان حرکت کند یادآور شد: در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد چهار کمیته تخصصی خدمات علمی، پژوهشی و فناوری، کمیسیون تخصصی آموزش های ویژه انتفاعی، کمیسیون تخصصی منابع و مصارف و کمیسیون تخصصی امور سرمایه گذاری فعالیت می کنند که اقداماتی را در زمینه تبدیل علم به ثروت که در این دانشگاه شکل گرفته است، هدایت می کنند و امیدواریم در یک برنامه میان مدت بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد گفت: اعضا در این جلسه چند مصوبه را به تصویب رساندند که یکی از آنها تأسیس یک شرکت سرمایه گذاری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری دانش بنیان بود که با مشارکت کارکنان، اساتید و بخش خصوصی که می تواند یکی از بانک ها نیز باشد، بود.

میرزاده افزود: در جلسه امشب هیئت عامل این شرکت تعیین شد تا کارهای مقدماتی برای تاسیس این شرکت سرمایه گذاری را پیگیری کند.

۲۵۰ میلیارد تومان از درآمد دانشگاه آزاد در سال آینده از فعالیت اقتصاد دانش بنیان

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد به دلیل امکانات اقلیمی و توانمندی منطقه می توانند در زمینه اقتصاد دانش بنیان فعالیت هایی را انجام دهند و البته در بودجه ۹۳ عنوان شده است که آنها حداقل ۱۲ درصد از درآمد خود را باید از طریق فعالیت دانش بنیان بدست آورند. در این جلسه مصوب شد که این واحدها طرح های خود در این زمینه را به ۴ کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد ارجاع دهند و پس از نظر این کمیسیون ها شورا آنها را تصویب کند و منابع آن مشخص شود.

وی در پایان اضافه کرد: طبق بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یا ۲۵۰ میلیارد تومان از درآمد دانشگاه آزاد در سال آینده باید از محل فعالیت های اقتصاد دانش بنیان باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار