|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۰۴

در نشست خبری افتخاری و عالی مطرح شد؛

دو نماینده زن مجلس در نشست خبری به تشریح دستاوردهای سفر نیویورک و شرکت در نشست اتحادیه بین المجالس به موضوع پنجاه و هشتمین کمیسیون مقام زن پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی مجلس به تشریح دستاوردهای سفر نیویورک و شرکت در نشست اتحادیه بین المجالس با موضوع پنجاه و هشتمین کمیسیون مقام زن که ۲۰اسفند انجام شد پرداخت و گفت: با شرایطی که در دنیای امروز داریم و تبلیغات دور از حقیقت علیه جمهوری اسلامی ایران و زنان مسلمان و نیز گزارشات بانکی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، احمد شهید و اظهارات و اقدامات خانم اشتون ضرورت این سفر احساس می شد.

وی افزود: در این سفر سه سخنرانی در سه جلسه با موضوعات نقش زنان در تصمیم گیری و تصمیم سازی و اقدامات پارلمان ها در این زمینه، نقش مجالس در قبال مسایل زنان و نیز جایگاه برابری جنسیتی انجام دادیم.

افتخاری ادامه داد: ارائه مقاله به زبان انگلیسی از سوی هیأت ایرانی مورد استقبال هیأت سودان، مکزیک، مغرب، ریاست جلسه و بسیاری دیگر از حاضران قرار گرفت.

نماینده مردم تهران افزود: به درخواست هیأت بلند پایه سنای ایتالیا ملاقاتی با این هیأت که نائب رئیس اول سنای ایتالیا، نمایندگان شورا و نمایندگان سنا، سفیر ایتالیا در سازمان ملل و فعالان زن حضور داشتند انجام دادیم.

وی گفت: ۱۷ملاقات حاشیه ای در حاشیه اجلاس انجام داده و صدها نسخه از قوانین و حقوق زنان در ایران را به چندین زبان بین هیأت های حاضر در این اجلاس توزیع کردیم.

وی ملاقات با وزیر زنان و کودکان اندونزی، حضور در مراسم تودیع سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، ملاقات با فعالان اقتصادی علمی و اجتماعی ایران مقیم امریکا، بازدید از مرکز بزرگ اسلامی در نیویورک، بازدید از مرکز خیریه مسلمانان در نیرورک بازدید از کتابخانه بزرگ مسلمانان در نیویورک و نشست و رایزنی فرهنگی ایران در نیرویورک تبادل نظر درباره مسایل فرهنگی و همچنین دیدار با دنشجویان ایرانی مقیم امریکا را از دیگر دستاوردهای این سفر دو روزه دانست.

وی همچنین به تشریح دستاوردهای سفر آفریقای جنوبی پرداخت و گفت: این سفر در حقیقت سفر نظارتی و بررسی به عنوان پیش سفر رئیس مجلس بود تا فعالیتها و دیدگاه های رایزنی فرهنگی در آن کشور بررسی شود.

افتخاری افزود: با رئیس کمیسیون امنیت این کشور، گروه ها و فعالان اقتصادی و فرهنگی ایرانی در افریقای جنوبی یکی از احزاب بزرگ حاکم در افریقا که نماینده یکی از ایالات پر جمعیت آن در مجلس است، دیدار با علما و فعالان سیاسی و رئیس انجمن دوستی ایران و افریقا از دیگر برنامه های ما در این سفر بود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در این سفر ۱۷مصوبه داشتیم که بستر مناسبی برای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به افریقای جنوبی را فراهم کرد.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: پیشنهاد دادیم عدالت جنسیتی جایگزین تساوی جنسیتی شود و در پاسخ به اظهار نگرانی هیأت های غربی نسبت به اعدام در ایران این امر را بخاطر دفاع از حقوق میلیون ها نفر امری ضروری دانستیم.

به گزارش مهر همچنین حلیمه عالی با تشریح بخش دیگری از دستاوردهای سفر نیویورک در این نشست خبری گفت: از جایگاه زن در ایران و ساختارهای مرتبط با قانونگذاری، جایگاه شغلی زنان گزارشاتی را مطرح کردیم.

وی افزود: همچنین پیشنهاداتی مبنی بر پیگیری جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورها که موجب نا امنی زنان می شود، مبارزه با قاچاق زنان و تلاش در جهت پیشرفت و ارتقای جایگاه زنان مطرح کردیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین درباره اینکه چرا جایگاه مسلمانات و زنان ایرانی در رسانه های غربی غیر واقعی است از حضار سوال کردیم و نیز در جهت تشکیل فراکسیون زنان و خانواده برای تعالی حقیقت در جهت پیشرفت آحاد بشری حول محور آموزه های دینی اظهار نظر نمودیم.

عالی ادامه داد: پیشنهاد در خصوص وضع قوانین متناسب با نیاز جامعه، حمایت از حقوق زنان در کشورهای تحت سلطه، محکوم کردن اقداماتی که با کرامت زنان مغایرت دارد، ضرورت بازنگری اهداف هزاره سوم و متناسب سازی آن با نیاز کشورها مطرح کردیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار