|
|
کدخبر: ۱۴۷۰۶۳

جوکار در تشریح نشست امروز مجمع نمایندگان یزد با روحانی /

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم یزد در مجلس گفت: رئیس جمهور در دیدار نمایندگان استان گفت که دنبال این هستیم تا ماشین و موتورسیکلت برقی وارد کرده و تعرفه آن را به صفر برسانیم.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان استان یزد با حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: مجمع نمایندگان یزد از حجت الاسلام روحانی دعوت کرد که در سال ۹۳ به استان یزد سفر کند اما قرار شد بعدا در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما در خصوص چند محور مانند آب، گردشگری و محیط زیست یزد با رئیس جمهور صحبت کردیم و وی گفت که یزد جایگاه ویژه ای از لحاظ حوزوی، دینی، مذهبی و تاریخی دارد و مردم استان یزد مردمی خوب، قانع و سخت کوش هستند که در مسیر انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) حرکت کرده اند.

نماینده مردم یزد در مجلس افزود: آقای روحانی گفت که حضور فعال مردم یزد در جبهه ها نشان می دهد که آنها مردم لایقی هستند؛ وی همچنین اشاره به شهید صدوقی و ویژگی های اخلاقی وی داشت.

جوکار گفت: آقای رئیس جمهور مشکل آب یزد را قبول داشت و گفت که یزد یکی از استان های کم آب کشور است که باید به آن توجه شود و بر بهره برداری صحیح از آب و بازگرداندن آب به چرخه مصرف تأکید کرد و همچنین بر استفاده از فناوری های روز در بخش کشاورزی مطالبی را مطرح کرد.

**باید بر کویر به عنوان جاذبه گردشگری سرمایه گذاری کرد

وی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور بحثانتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را مورد تأکید خاص قرار داد چرا که این پروژه می تواند برای یزد مفید و موثر باشد. همچنین وی گفت باید بخش خصوصی را فعال کنید که دولت در بخش آب آشامیدنی یارانه پرداخت کند.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور در بحثبیابان زدایی این را مطرح کرد که ما باید طرح هایی داشته باشیم که با کاشت نهال و بوته از بیابان زایی جلوگیری کنیم همچنین بحثآلاینده ها مطرح شد و و رئیس جمهور گفت که دنبال این هستیم تا ماشین و موتورسیکلت برقی وارد کرده و تعرفه آن را به صفر برسانیم.

جوکار افزود: آقای روحانی بر بحثگردشگری با توجه به جاذبه های یزد و حراست از بافت های تاریخی و قدیمی یزد تأکید داشته و گفت که باید روی کویر به عنوان جاذبه گردشگری سرمایه گذاری کرد. همچنین وی بر بحثایجاد زیرساخت های گردشگری نیز تأکید ویژه ای داشت.

وی گفت: آقای روحانی در ادامه گفت الان بار سنگینی بر دوش مردم قرار دارد که این به خاطر تحریم هاست؛ فشار ناروایی روی مردم است و عده ای آمدند و گفتند که ما می توانیم تحریم ها را دور بزنیم اما متأسفانه بُردند و پس گرفتن آن امروز مشکل است؛ قانون را دور زده و سوء استفاده کردند. حال که نشد تحریم ها دور زده شود ولی می توان راهکارهایی پیدا کرد که تحریم ها را دور زد.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: آقای روحانی گفت که مردم ما در آرمان ها و اهدافشان ایستادگی می کنند. مردم نمایندگان دولت را انتخاب کردند که مسائل را حل کنند و باید تدبیری باشد که دولت و مجلس دست به دست هم بدهند و رهبری نظام کمک کند تا شرایط داخلی را برای مردم آسان کرده و شرایط بوروکراسی را نیز حذف کنیم و این کار مربوط به قوانین و برخی بخشنامه های دولت است که باید حذف شود.

جوکار در پایان گفت: آقای رئیس جمهور همچنین در این جلسه اظهار داشت که باید برای پروژه های نیمه تمام فکری کرد و آن را واگذار کنیم چرا که دولت قادر به اتمام این پروژه ها نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار