|
|
کدخبر: ۱۴۷۰۹۸

لاریجانی در دیدار وزیر خارجه بلاروس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: مقابله با بی ثباتی و موادمخدر به عنوان دو معضل مهم جهانی تنها از طریق گفت وگو و رایزنی های مستمر و همکاری میان کشورهای منطقه امکان پذیر است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار " ولادیمیرماکی " وزیر خارجه بلاروس با اشاره به اراده مثبت مسئولان دو کشور نسبت به گسترش همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط با بلاروس نگاهی دراز مدت و پایدار در عرصه های گوناگون است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر رشد و گسترش مناسبات دوستانه در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی به ویژه روابط پارلمانی دوجانبه تأکید دارد.

رئیس مجلس با تأکید بر اهمیت شناخت متقابل صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی دو کشور از یکدیگر، تصریح کرد: ظرفیت های فراونی در بخش های صنعتی، اقتصادی و فناوری در ایران و بلاروس وجود دارد که آشنایی هرچه بیشتر بخش های خصوصی با آنها می تواند فضای جدیدی در جهت گسترش مناسبات اقتصادی دوجانبه ایجاد کند.

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه ای با بیان اینکه ناامنی و موادمخدر از مهم ترین موضوعات منطقه ای است، گفت: مقابله با بی ثباتی و موادمخدر به عنوان دو معضل مهم جهانی تنها از طریق گفت وگو و رایزنی های مستمر و همکاری میان کشورهای منطقه امکان پذیر است.

وی بر ضرورت اجرایی شدن توافقات و تکمیل طرح های مشترک میان ایران و بلاروس تأکید کرد.

**وزیر خارجه بلاروس: تحریم های وضع شده علیه ایران ناعادلانه است

همچنین در این دیدار " ولادیمیر ماکی " وزیر خارجه بلاروس، جمهوری اسلامی ایران را کشوری تأثیرگذار در منطقه دانست و گفت: دیدگاه های مشترک دو کشور پیرامون مسائل جهانی از جمله تأکید بر نظام چندقطبی، زمینه های مناسبی برای گسترش همکاری های دوجانبه ایجاد کرده است.

وی همچنین، تحریم های وضع شده ضد کشورمان را ناعادلانه دانست و خاطر نشان کرد: شرکت های بلاروسی همواره خواستار حضور فعال در بازار ایران و توسعه مراودات با جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار