|
|
کدخبر: ۱۴۷۱۱۳

سردار صفوی:

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید باکری پاسدار بود ولی لباس بسیجی می پوشید تا با بسیجی ها همرنگ باشد.

به گزارشخبرگزاری فارس، سردار سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حسینیه آیت الله بهاءالدینی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) به بیان خاطراتی از زندگی پر برکت شهید پرداخت و اظهار داشت: بنده با مهدی باکری قبل از پیروزی انقلاب در دانشگاه تبریز بودیم، من زمین شناسی می خواندم و او مهندسی، برادر بزرگوارش علی در قبل انقلاب در مبارزه با نظام ستم شاهی به شهادت رسید، بعد از پیروزی انقلاب مهدی باکری از فرماندهان و طراحان نخبه جنگ و برای خودش ژنرالی بود که ژنرال های چند ستاره عراقی را به زمین زده بود.

سردار صفوی ادامه داد: او پاسدار بود ولی لباس بسیجی می پوشید تا با بسیجی ها همرنگ باشد. انسانی کم حرف، رقیق القلب، با احساس، اهل اخلاق و معرفت و جنبه های رفتاریش بسیار عجیب بود و دیگران می فهمیدند مرد بزرگی است، هیچگاه از خودش تعریف نمی کرد و دیگران را دوست داشت.

«از اول انقلاب در کردستان رو در روی ضد انقلاب بود و در آزادسازی شهرهای کردستان نقش آفرینی کرد؛ در ارومیه شهردار بود و لباس رفتگران را می پوشید و شهر را جارو می کرد. در تمامی عملیات ها از شکستن حصر آبادان تا فتح المبین و طریق القدس و زمان شهادتش عملیات بدر حاضر بود.»

سردار صفوی یادآور شد: ایشان جوانی خود را در راه انقلاب گذاشتند، باید برای این شهید دهها فیلم و کتاب ساخت تا نسل جدید ما با این شهید آشنا شوند.

به گزارش فارس، در پایان یادواره گروه تئاتر دانشجویی به اجرای نمایشنامه، یکی از آخرین لحظات زندگی شهید باکری در عملیات بدر پرداخت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار