|
|
کدخبر: ۱۴۷۷۹۶

فرجی دانا خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر علوم گفت: ایجاد تشکیلاتی جدید مدنظر نیست، اما در برخی حوزه ها به ادغام و در برخی حوزه ها به حذف ساختار موجود نیازمندیم.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه سال جدید و با هدف بررسی عملکرد سال گذشته وزارت علوم و برنامه ریزی برای سال جدید، نشست هم اندیشی وزیر علوم و مدیران ستادی این وزارتخانه با حضور مشاوران و معاونان وزیر علوم و مدیران کل ستادی این وزارت برگزار شد.

در این نشست با اشاره به تاکید بزرگان دینی ما بر محاسبه اعمال، گفت: فلسفه برگزاری این نشست بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد وزارت علوم و ارائه پیشنهاد و راهکار برای خدمت رسانی بهتر به مردم در سال آینده است.

وی افزود: در سال های اخیر مجموعه آموزش عالی رشد عظیمی پیدا کرده و تعداد موسسات آموزش عالی از تعداد محدود به ۲۵۰۰ موسسه و تعداد دانشجویان به نزدیک چهار و نیم میلیون دانشجو افزایش یافته و ساختار کنونی این وزارت توان پاسخگویی به این شرایط را ندارد.

فرجی دانا با اشاره به قانون اختصاص ۲ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه پژوهش، گفت: در صورت تحقق این موضوع ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار معاونت پژوهشی وزارت علوم قرار می گیرد که اهمیت موضوع و ضرورت تحول در ساختار این وزارت را نشان می دهد.

وزیر علوم ضمن تاکید بر این نکته که باید ساختار جدید را متناسب با شرایط، چابک، هماهنگ و شفاف کنیم، گفت: ایجاد تشکیلاتی جدید مدنظر نیست، اما در برخی حوزه ها به ادغام و در برخی حوزه ها به حذف ساختار موجود نیازمندیم که این کار به صورت اصولی و با لحاظ کیفیت و اعتدال انجام خواهد شد.

فرجی دانا قانون گرایی را محور اعتدال دانست و اظهار داشت: اولویت وزارت علوم انجام امور به شکل اصولی و پرهیز از شتابزدگی است، زیرا ذات فعالیت های آموزشی و پژوهشی این است که نتایج خود را چندسال بعد نشان می دهد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه گفتمان علم و فناوری از طرف مقام معظم رهبری به عنوان یک گفتمان جدی و قطعی مطرح شده است، گفت: در راستای تحقق این گفتمان باید در ساختار، رویکرد و فعالیت های وزارت علوم تحول ایجاد کنیم.

در این نشست تعدادی از مدیران دیدگاه های خود را در خصوص مسائل آموزش عالی مطرح کردند که ارتقای کیفیت و ایجاد شفافیت در ساختار و آئین نامه ها محور موضوعات مورد اشاره مدیران را تشکیل می داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار