|
|
کدخبر: ۱۴۷۹۳۴

امام جمعه موقت رشت:

امام جمعه موقت رشت گفت: تحقق پیام رهبر معظم انقلاب باید توسط مردم و مسئولان جدی گرفته شود تا کشور به خودکفایی برسد.

به گزارشخبرگزاری فارساز رشت، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در نخستین نماز جمعه سال ۹۳ این شهر با تبریک فرا رسیدن عید نوروز اظهار کرد: بهار مانند معاد است و انسان را به یاد بازگشت پس از مرگ در روز رستاخیز می اندازد.

وی در ادامه صله رحم را مورد تاکید قرار داد و به بازرسی اعمال تمام انسان ها اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگی بین بهار و معاد وجود دارد.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه انسان با عبادت به خدا نزدیک می شود تصریح کرد: توحید از مهم ترین ارکان پنج گانه اصول دین و مذهب است.

وی معنای واقعی زندگی را با ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: جهان با ظهور امام عصر(عج) مملو از عدالت می شود و مستضعفان از زیر ستم نجات پیدا می کنند.

صدیق عربانی با تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: شیعه باید نشان دهد دوستدار خاندان پیامبر(ص) است و باید حرمت ایام فاطمیه در نوروز حفظ شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب باید توسط مردم و مسئولان جدی گرفته شود تا کشور به خودکفایی برسد.

وی بر احیای زمین های کشاورزی گیلان تاکید و یادآور شد: ابزار مورد نیاز باید در اختیار کشاورزان گذاشته شود تا به اوج خودکفایی برسیم.

صدیق عربانی با قدردانی از مسئولان به منظور فراهم کردن زمینه رفاه برای مسافران نوروزی یادآور شد: دستگاه های مختلف مانند هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و… به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات به مردم تلاش می کنند.

وی خواستار پرداخت خسارات برف توسط مسئولان شد و خاطرنشان کرد: استاندار در پرداخت خسارت ها به صورت جهادی عمل کند.

امام جمعه موقت رشت به مرحله دوم اجرای هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: افرادی که نیازمند نیستند از گرفتن یارانه انصراف دهند.

وی با اشاره به دیدار اشتون با سران فتنه در سفر به ایران متذکر شد: رفتار اشتون قابل قبول نیست و هر کس که این کار را انجام داده باید به مردم معرفی و تنبیه شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیر کل سازمان ملل به جای اینکه از حقوق مردم دنیا حمایت کند از قدرت های قلدر دنیا حمایت می کند.

انتهای پیام / ۸۴۰۰۱ / ط۲۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار