|
|
کدخبر: ۱۴۷۹۳۶

شیرمردی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران گفت: بنا داریم نمازجمعه در سال جدید در اکثر اوقات در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام یدالله شیرمردی رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران در سخنان پیش از خطبه های اولین نمازجمعه تهران در سال ۹۳، به اهمیت برپایی نمازجمعه پرداخت و گفت: روایت است که صدقه، دید و بازدید و کارهای نیک را در روز جمعه قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه گسستن از آتش نفس، برزخ و آخرت است، افزود: وقت استجابت دعا در ورز جمعه است. در روایتی آمده وقت استجابت دعا تا غروب آفتاب روز جمعه است.

شیرمردی با تاکید بر اینکه ۲ سوره در قرآن کریم داریم که عظمت نمازجمعه را می رساند و از ارکان اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر در تمامی بلاد اسلامی به این رکم نگاه می شد، این همه استعمار و استکبار در عالم یکه تازی نمی کرد.

رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران تصریح کرد: نمازجمعه در بالاترین درجات قرار دارد و از بالاترین عبادات در طول هفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر واقعا طبق فرمایش امام خمینی(ره) نمازجمعه در راس امور بود، این همه مشکلات و فتنه نداشتیم، تاکید کرد: برخی نمی خواهند نمازجمعه در راس امور باشد و می خواهند حزب، دسته و گروه شان در راس امور و کارها باشد.

شیرمردی نمازجمعه را از عنایات حق تعالی برشمرد و این سوال را مطرح کر که چرا برخی ها برای جایشگاه نمازجمعه توجهی ندارند؟

رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران اظهار داشت: رسانه ها واقعا در طول هفته چقدر به امر نمازجمعه می پردازند؟ اما جا دارد از صدا و سیما به جهت اهمیت به امر نمازجمعه تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه تمام بلاد اسلامی از ما تقاضا دارند تا صدای نمازجمعه را به گوش آنها برسانیم، گفت: صدا و سیما در برنامه ها و شبکه های خارجی خود نمازجمعه را ترجمه و پخش کند تا به گوش همه مسلمانان برسد.

شیرمردی با تاکید بر اینکه تاکنون هزار و ۷۹۴ نمازجمعه در تهران اقامه شده است، خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته به مدت ۵۲ هفته نمازجمعه در تهران برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران تصریح کرد: بیش از ۶۰ سخنران در پیش از خطبه های نمازجمعه تهران سخنرانی داشته اند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲ نمازجمه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد که جا دارد از مسئولان تشکر می کنم.

شیرمردی اظهار داشت: بنا داریم نمازجمعه در سال جدید در اکثر اوقات در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار