|
|
کدخبر: ۱۴۷۹۳۷

پژمان فر در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز در بالاترین قله های علمی با وجود همه تحریم ها قرار گرفته ایم و این مرهون فرهنگ انقلاب اسلامی است و باید تلاش شود تا مجددا این فرهنگ را احیاء کنیم.

نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با یادآوری این موضوع که سال گذشته حماسه سیاسی اتفاق افتاد و در همه صحنه ها مردم بسیار خوب درخشیدند اما متاسفانه حماسه اقتصادی تحقق پیدا نکرد، گفت: باید این مسئله را بدانیم که فرهنگ به تمام حوزه ها مرتبط است و بزرگترین ضربه ها را نیز همیشه از سستی در فرهنگ می خوریم، ما تحریم های زیادی را پشت سر گذاشتیم اما اتکا به خودمان داشتیم و علی رغم همه تحریم ها توانستیم در بالاترین قله های علمی قرار بگیریم و جزء کشورهای مطرح باشیم.

وی افزود: این توانمندی زائیده فرهنگ انقلاب اسلامی است، اگر توجه به آن فرهنگ و گفتمان نبود مطمئناً ما این پیشروی را نداشتیم، باید دوباره با عزمی ملی این گفتمان را احیا کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان با اعضای خبرگان رهبری تاکید کردند که در مسائل اقتصادی می شود با چند کار مقطعی آن را حل و فصل کرد اما آن چیزی که قابل حل و فصل کوتاه مدت نیست مسائل فرهنگی است.

وی گفت: اگر بینش مردم ما در مسئله گفتمان انقلاب اسلامی ضعیف شود، مطمئنا مشکلات زیادی را در همه عرصه ها خواهیم داشت، رمز موفقیت انقلاب اسلامی همین گفتمان است.

پژمان فر با بیان اینکه مردم ما همیشه جلوتر از مسئولان حرکت می کنند و قطعا در مورد شعار سال نیز پیام را خوب دریافت کرده اند گفت: مسئولان دولتی و پارلمانی باید سعی کنند تا خلأهای موجود در مسائل فرهنگی را پرکنند، بسیاری از کشورها امروز با همان رمز و یا گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی ما مشکلاتشان را حل کرده اند و ما هم باید دوباره این موضوع را احیا کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار