|
|
کدخبر: ۱۴۸۰۶۵

آل هاشم در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دولت در زمینه فرهنگ و اقتصاد تنها بانی نیست اما مسئولیت بالایی دارد و امیدواریم اولویت کارهای اجرایی شان نیز در سال ۹۳ اقتصاد و فرهنگ باشد.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت و گو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهاری» توسط رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه تذکرات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد مربوط به دوره کنونی نیست و ایشان بارها در مناسبت های مختلف راه کارهای حل مشکلات اقتصادی و رفع نواقص فرهنگی را مطرح کرده اند، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید مسائل فرهنگی را جدی بگیرند و همه زور دشمن نیز در تهاجم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران خوابیده است.

وی افزود: مسائل فرهنگی کشور مربوط به یک وزارتخانه یا یک دستگاه نیست. همه باید دست به دست هم دهند. حوزویان، دانشگاهیان و علما برای ارتقای فرهنگ غنی اسلام تلاش کنند و در مقابل همجه سنگین فرهنگی دشمن ایستادگی و مقابله کنند. دولت در این زمینه تنها بانی نیست، اما مسئولیت بالایی دارد و امیدواریم اولویت کارهای اجرایی شان نیز در سال ۹۳ اقتصاد و فرهنگ باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رهبر انقلاب از ۲۰ سال پیش هشدارهای لازم در زمینه فرهنگ را داده اند و امروز دشمن فرهنگ ما را هدف قرار داده است، گفت: گرچه از عبارت گزینه نظامی استفاده می کنند اما فرهنگ ما را هدف قرار داده اند تا مقدمه برخورد سخت را فراهم کنند. باید فعالیت های فرهنگی خودمان را گسترش دهیم و در مقابل هجمه فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم و همگان باید همت کنند و این یک جهاد است و همه باید در میدان باشند.

آل هاشم به موضوع اقتصاد اشاره کرد و با بیان اینکه مسئله اقتصاد هم به مانند فرهنگ بسیار مهم است و ما از زمانی که انقلاب پیروز شد و دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند در تحریم هستیم، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم های دشمنان حالت جنگ به خود گرفته و اکنون در جنگ اقتصادی با دشمنان به سر می بریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: هم مسئولان و هم مردم دست به دست هم دهند و در مقابل این توطئه عظیم دشمن مبارزه کنند و قطعا وضعیت کنونی نیز در حال گذر است و از خداوند متعال می خواهیم که ملت و مسئولان را از این مرحله هم با سربلندی عبور دهد که لازمه آن به فکر بودن مسئولان است. ما باید از وابستگی به نفت خارج شویم و تنها به نفت وابسته نباشیم و این با افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی همراه خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار