|
|
کدخبر: ۱۴۸۰۷۳

منصور آرانی در گفتگو با مهر:

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: باید منشور ابلاغی از سوی رهبری با عنوان سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به عنوان چارچوب بنیادی در دستور کار خود قرار دهیم.

عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به اینکه سال گذشته مجلس و دولت در تحقق حماسه اقتصادی کوتاهی کردند اما حماسه سیاسی به خوبی محقق شد گفت: در سال ۹۲ در حوزه اقتصادی تحرکی فراتر آنچه در سال ۹۱ رخ داده بود رقم نخورد، شاخصه ها تغییرات اساسی نداشت و قوانین محکمی از مجلس صادر نشد تا به عنوان قوانین راه گشا بتوان به آنها تکیه کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت هم لوایحی ارائه نکرد که بتواند پشتوانه محکم محسوب شود افزود: خلق حماسه یعنی رسیدن به یک نطفه عطف و تکیه کردن به آن ما در سال ۹۲ نقطه عطفی در اقتصاد رخ نداد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه باید در سال پیش رو نشست های کارشناسانه مشترک و دقیقی برگزار کند و پس از آنکه منشور ابلاغی رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی را به طور کامل موشکافی و بررسی کردند یا به صورت لایحه از سوی دولت یا قوه قضاییه به مجلس ارائه کنند و در صورت وجود خلا مجلس خود آن را به صورت طرح ارائه دهد.

منصوری آرانی با بیان اینکه باید منشور ابلاغی از سوی رهبری را به عنوان چارچوب بنیادی در دستور کار خود قرار دهیم گفت: کمیسیونهای تخصصی مجلس با هم طرازان خود در دو قوه دیگر نشستهای کارشناسی برگزار کرده و پیرامون ابعاد مختلف سیاستهای ابلاغی از سوی رهبری تبادل نظر کنند.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل خاطر نشان کرد: اگر این مرحله از کار را در فروردین و اردیبهشت امسال انجام داده و در خرداد اقتصاد مقاومتی را راه اندازی کنیم جراحی اقتصادی کشور اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار