|
|
کدخبر: ۱۴۸۱۷۱

جوانی در گفت وگو با فارس مطرح کرد

کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ از دیدگاه امام(ره) گفت: همانگونه که امام(ره) فرمودند و مشی مقام معظم رهبری نیز است «منشأ همه خوشبختی و بدبختی یک ملت فرهنگ است».

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهارداشت: باتوجه به فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشتند مشخص می شود جامعه ای اگر بخواهد به رشد، پیشرفت و سعادت دست پیدا کند باید از فرهنگ پیشرویی برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه هجمه فرهنگی دشمن نسبت به گذشته بیشتر شده از این رو مقام معظم رهبری امسال در کنار اقتصاد موضوع فرهنگ را نیز مطرح کردند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال است که در شعار سال موضوع اقتصاد را بیان می کنند و این نشان می دهد که برای پیشرفت موضوع اقتصاد بسیار اهمیت دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما طی چند سال گذشته مورد تحریم های اقتصادی غرب قرار داشتیم و طبیعی است برای عبور از این مرحله شعارهای سال متوجه مسائل اقتصادی باشد، افزود: رهبری در سخنان آغاز سال جدید فرمودند حماسه سیاسی تحقق یافت اما حماسه اقتصادی آن طور که انتظار می رفت محقق نشد از این رو پیش بینی می شد که اقتصاد همچنان در اولویت باشد.

جوانی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در مقابل طرح و نقشه دشمنان موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، گفت: در ادامه اقتصاد و فرهنگ رهبر انقلاب «عزم ملی و مدیریت جهادی» را مطرح کردند که بر این اساس برای حوزه اقتصاد و فرهنگ عزم ملی لازم است و در حالی که مورد هجوم همه جانبه دشمن قرار داریم با عزم ملی می توان دشمن را ناکام گذاشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه همانگونه که مد نظر مقام معظم رهبری هم هست در اقتصاد مقاومتی مردم باید به صحنه بیایند و حماسه اقتصادی را خلق کنند، افزود: دولت در این راستا وظایف خاص خود را دارد و باید به ریل گذاری و کنترل های لازم بپردازد.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ مربوط به کل جامعه و همه گروه ها است، اظهارداشت: هر کس در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن نقش و وظیفه ای دارد اما اساس کار مردم هستند.

جوانی در ادامه به مدیریت جهادی اشاره و تصریح کرد: در طول ۳۵ سال گذشته در هر حوزه ای که مدیریت جهادی بوده موفق بوده ایم و سخت ترین کارها را پیش برده ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ملت ما طعم مدیریت جهادی را چشیده است و با آن آشناست؛ در مدیریت جهادی بن بستی وجود ندارد چون افرادی که دارای این نگرش هستند کار را برای خدا انجام می دهند و قطعاً به نتیجه می رسند و خداوند هم راه را هموار می کند.

وی در خاتمه به اهمیت موضوع فرهنگ از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند و مشی مقام معظم رهبری نیز است «منشأ همه خوشبختی و بدبختی یک ملت فرهنگ است».

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار