|
|
کدخبر: ۱۴۸۲۵

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد شدید از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به کشورمان تأکید کرد: مردم ایران واکنش بسیار منفی به چنین زبان تهدید و ارعابی نشان می‌دهند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه فرید زکریا با نام جی‌پی‌اس در شبکه سی‌ان‌ان آمریکا از اظهارات چند روز قبل باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در دیدار با نخست وزیر اسرائیل به‌شدت انتقاد کرد و گفت: اوباما از ادبیاتی استفاده کرد که توهین به ملت ایران بود. محمدجواد ظریف با حضور در برنامه فرید زکریا مجری مشهور شبکه سی‌ان‌ان به سؤالات وی پاسخ داد.

دکتر ظریف به این سؤال " نظر شما درباره اظهارات اوباما در دیدار با بنیامین نتیانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره ایران چیست؟ " گفت: «معتقدم رهبران سیاسی باید نقش رهبری را ایفا کنند. من از اینکه پرزیدنت اوباما از ادبیاتی استفاده کرد که توهین به مردم ایران بود ناامید شدم. معتقدم که آقای اوباما باید در واقع، نسبت به نیت اعلام‌شده خود مبنی بر رفتار با ایران بر اساس احترام دوجانبه متعهد بماند. این همان چیزی است که اوباما در نامه خود به آقای روحانی اظهار داشته بود. این همان چیزی است که اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد».

ظریف افزود: «نمی‌توانید با یک دولت دیگر بر اساس احترام متقابل و همزمان با تهدید و ارعاب تعامل کنید، به‌خصوص زمانی که می‌دانید این اقدام مفید نیست و هیچ فایده‌ای ندارد. همان‌گونه که گفتم، مردم ایران واکنش فوق‌العاده و بسیار منفی به چنین زبان تهدید و ارعابی نشان می‌دهند».

خاطرنشان می‌شود مشروح این مصاحبه امشب از شبکه سی‌ان‌ان پخش خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار