|
|
کدخبر: ۱۴۸۳۳۳

یک نماینده در گفتگو با مهر:

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و خوار در مجلس گفت: اینکه همه مسائل را به رفتار دنیای خارج گره بزنیم با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درخصوص عملکرد مجلس در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه سیاسی در سال ۹۲ اتفاق افتاد اما درباره حماسه اقتصادی آنچه که باید در حوزه قانون عمل می شد اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه چون موضوع اقتصادی است و به جهت دهی بودجه برمی گردد و لازم است که توسط دولت لایحه ارائه شود افزود: از آنجا که سال ۹۲ بین دو دولت با دو رویکرد مختلف بود در این زمینه اقدامی صورت نگرفت و لایحه ای در این باره به مجلس نیامد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و خوار ادامه داد: مجلس البته در این باره قانون گذاری های خاصی را انجام داد اما در باب نظارت به دلیل برخی محدودیت ها آنطو که شایسته بود نتوانست ورود موفقی به این موضوع داشته باشد.

حاجی دلیگانی در خصوص وظایف مجلس در سال ۹۳ همزمان با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری در روزهای پایانی سال گذشته افزود: مجلس باید تمام قوانینی که در این راستا می تواند اثرگذار باشد را بازبینی کرده و هر قانونی که مغایرت دارد اصلاح کرده، در هر مورد که کاستی وجود دارد نسبت به قانون گذاری قدم برداشته و در مجموع تمام قوانین کشور را با چارچوب سیاست های ابلاغی رهبری مطابقت دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس در این زمینه ادامه داد: مجلس راهکارهایی را برای نظارت بر اعمال این سیاست ها اتخاذ کند که این مسئله البته با عزم جدی و همه جانبه امکان پذیر است، مجلس باید بتواندخود را در این زمینه به طور عملی سازمان دهد نه اینکه صرفا یک نامه به رهبری نوشته شود و بعد از آن فقط در تطق ها آن را بیان کرد؛ باید کمیسیون های تخصصی این مسئله را مورد بحثقرار داده تا در صحن مجلس بتواند اثرگذار باشد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و خوار درباره نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: بیشترین بار این سیاست ها بر عهده دولت و اصلی ترین موضوع از سوی دولت در ابتدای امر تطبیق خود با ریلی که به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند است.

وی افزود: باید نگاه به ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور داشته باشیم، البته این با مذاکرات و توافقات منافاتی ندارد، ما باید در چارچوب اصولی که بر آن معتقد و پایبندیم و نیز توافقاتی که انجام دادیم با رصد مسائل و حساسیت های لازم عمل کنیم اما اینکه همه مسائل را به رفتار دنیای خارج گره بزنیم با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

حاجی دلیگانی گفت: اگر در ریل درست قرار گیریم هرقدر هم سرعت ما کم باید باز هم به مقصد می رسیم اما اگر اصلاح مسیر صورت نگیرد هر قدر هم با سرعت پیش رویم از هدف نهایی فاصله خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی کشور ایران براساس ظرفیت ها و توانمندی های داخلی خود ادامه حرکت داده و با اتکا به درون عمل کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار