|
|
کدخبر: ۱۴۸۶۴۴

پژمان فر در گفت و گو با فارس:

نماینده مردم مشهد در مجلس اجرای تحول فرهنگی را نیازمند استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ و درگیر کردن لایه های مختلف اجتماع دانست.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسدرباره راهکارهای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری پیرامون بحثفرهنگی گفت: مسائل فرهنگی و ماهیت آنها به گونه ای است که نمی توان به صورت دستوری، بخشنامه ای، تکلیفی و با ارائه یک سری قوانین خاص آنها را حل کرد.

وی افزود: اینکه ما بگوییم یک تحول فرهنگی باید ایجاد شود نشان از نقش مهم فرهنگ در حل مشکلات کشور دارد چراکه حتی در حوزه اقتصاد نیز بر طبق گفته مقام معظم رهبری حل مشکلات اقتصادی در گرو تحولات فرهنگی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: جنس تحولات فرهنگی تکلیفی نیست و ممکن است زمان زیاد و برنامه های متنوعی برای این کار لازم باشد.

پژمان فر گفت: نکته بعدی در این رابطه این است که در تحولات فرهنگی باید به زمان مورد نیاز توجه کنیم. ما احتیاج به کار مستمر داریم و به راحتی نمی توانیم به اهداف مورد نظر خود برسیم.

وی افزود: تمام دستگاه هایی که موثر در فعالیت های فرهنگی هستند چه آنها که مانند مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگذار هستند و یا آنها که نظارتی هستند باید با تمام دستگاه های اجرایی پای این کار بیایند تا چنین تحولی به وجود آید.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: نکته دیگر استفاده از فعالیت های مردمی و ظرفیت های آنان در حوزه فرهنگ است همانگونه که ما در دفاع مقدس توانستیم با استفاده از ظرفیت مردم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام پژمان فر با بیان اینکه ما باید تمام لایه های مردم و اجتماع را درگیر این مسئله کنیم افزود: این کار اتکاء به ظرفیت درونی است چرا که در مسائل فرهنگی به هیچ عنوان نمی توان به ظرفیت های بیرون اتکا کرد و باید حل مسائل را در داخل و با ظرفیت های مردمی دنبال کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار