|
|
کدخبر: ۱۴۸۹۵۲

نوری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد که ایران با اقتصاد مقاومتی از صدمات و لطمات و تکان های احتمالی بحران های اقتصادی دنیا مصون می ماند.

غلامرضا نوری قزلجه نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد را در راستای حمایت از تولیدات داخلی دانست و اظهار داشت: بحثاصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اصراف و نیز تولیدات داخلی به صورت مشخص در این سیاست ها دیده شده است.

وی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی و تاریخی برای کشور خواند و با بیان اینکه " احساس می کنم مردم و مسئولان کشوری این پیام را دریافت کرده اند، افزود: خیزی که در قوای سه گانه برای عملی ساختن این سیاست ها و اجرایی کردن و تبدیل کردن آنها به برنامه های ریز و اجرایی برداشته شده است، نشان می دهد تقریباً همه خصوصاً مردم مطلب را گرفته اند.

این نماینده مجلس مشارکت مردم در امر اقتصاد را یکی از مؤلفه های مهم اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: آخرین دستاوردهای علمی این نکته را عملاً ثابت کرد که بدون حضور مردم نمی شود به توسعه پایدار رسید که این مؤلفه به خوبی در اقتصاد مقاومتی دیده شده است.

نوری قزلجه اظهار امیدواری کرد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۳ عملیاتی شود و جامه در پایان سال ۹۳ آثار و برکات عملیاتی شدن این سیاست ها را مشاهده کند.

" نمی گوییم این امر حتماً باید در یکی دو ماه اتفاق بیفتد ولی این سیاست ها یک راهبرد کلان اقتصادی برای کشور است که با جدیت همه قوا می توانیم در سال ۹۳ به ویژه در نیمه دوم سال آثار و برکات آن را در اقتصاد ایران ببینیم. "

وی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی یاد کرد که " می تواند سال های سال در حوزه اقتصادی کشور راهگشا باشد. "

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: در شرایط عادی می توانیم از این سیاست ها برای تقویت منابع و تولید استفاده کنیم و اگر شرایط بحرانی نیز باشد، می توانیم با فعال کردن آن منابع و منابع ذخیره و حفاظت شده بحران ها را پشت سر بگذاریم و با این حساب در مقابل دشمنی های دشمنان در عرصه اقتصادی بیمه می شویم.

نوری قزلجه با یادآوری بحران های اقتصادی سال های اخیر جهان و تلاطم های اقتصاد سرمایه داری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی شاید با این عنوان در دنیا مطرح نشده باشد ولی بسیاری از اقتصادهای دنیا به این فکر هستند که چگونه از تلاطم های اقتصاد سرمایه داری که در سال های اخیر می خواست یکه تازی کنند ولی با شکست های مشخص و واضح روبرو شد و آثار این شکست ها و تکان ها در اقتصاد سایر کشور ها بویژه اقتصادهای کم حجم اثرات نامطلوبی داشت، خود را مصون بدارند.

وی در پایان تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت ما را به مسیری هدایت خواد کرد که ضمن تعامل با همه کشورهایی که سیاست خارجی ما در حوزه کشورهای همسایه، منطقه و سایر کشورها اجازه می دهد و همچنین حفظ این تعامل، از این ظرفیت های موجود برای رشد اقتصادی کشور کمک بگیریم و در عین حال از صدمات و لطمات و تکان های احتمالی بحران های اقتصادی در دنیا که سال های اخیر تعداد و تکرار آن بیشتر شده است، مصون بمانیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار