|
|
کدخبر: ۱۴۹۸۲۰

گروسی در گفتگو با مهر:

نماینده مردم شهریار و ملارد گفت: قوانین باید به منصه ظهور درآید، اگر امروز در عرصه قانونگذاری اقدامی را انجام دادیم باید این اقدامات عملی شود اما قوانین مصوب سال گذشته درست اجرا نشد و موجب بروز تورم و بیکاری در کشور شد.

حسین گروسی نماینده مردم ملارد و شهریار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی مسئله ای نیست که رهبری فقط در سال ۹۲ به آن اشاره کرده باشد، گفت: ایشان بیش از ۶ سال است که به طور دائم جهت گیری سیاسی کشور را اعلام کردند و در جریان این جهت گیری هر بار با عنوانی از جمله اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف و همت مضاعف، تولید ملی، جهاد اقتصادی و… در سال های گذشته بر حماسه اقتصادی تاکید کرده و اینها را به عنوان حلقه های به هم متصل در حوزه اقتصادی مورد اشاره قرار دادند.

وی با بیان اینکه مجلس گام های خوبی را در سال گذشته در این زمینه برداشته است، افزود: قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، قانون ارتقای سطح کیفیت خودرو و محصولات داخلی، واریز ۲۰ درصد از درآمدهای کشور به صندوق توسعه ملی، هدایت ۳۰ درصد از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها به سمت تولید از جمله مواردی بود که از سوی مجلس به عنوان قانون به تصویب رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حوزه اجرا مشکل داریم، ادامه داد: قوانین باید به منصه ظهور درآید، اگر امروز در عرصه قانونگذاری اقدامی را انجام دادیم باید این اقدامات عملی شود اما قوانین مصوب سال گذشته درست اجرا نشد و موجب بروز تورم و بیکاری در کشور شد.

گروسی با اشاره به اینکه همیشه در چنین مواقعی اشاره ها به سمت مجلس است، گفت: مجلس باید عملکردها را به خوبی بیان کند، ما به دنبال محکوم کردن کسی نیستیم اما دولت، مجلس، صدا و سیما، وزارت ارشاد، قوه قضائیه و همه سازمان ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به صورت همسو حرکت کنند. این گونه نباشد که از یک سو حرف از تولید ملی بزنیم اما از سوی دیگر در رسانه ملی کالا و وسایل خارجی تبلیغ شود.

نماینده مردم شهریار و ملارد ادامه داد: گمرک و قوه قضائیه باید با ورود کالاهای قاچاق به کشور مبارزه کنند تا مانع متضرر شدن تولید داخل کشور شوند.

گروسی با اشاره به اینکه در کشور نیاز به هم افزایی بین سران سه قوه، وزارتخانه های اقتصادی و بانکها داریم، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم تولید ملی اما به واردات وام دهیم نتیجه نخواهیم گرفت؛ با ابلاغیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید به دور از فرافکنی عملکرد دستگاههای مختلف را آسیب شناسی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها یک قانون مترقی بود که ۳۰ درصد از درآمدهای آن به سمت تولید سوق داده شد، گفت: متاسفانه این قانون به درستی اجرا نشد و هنوز پول های حاصل از این قانون به صندوق توسعه ملی تزریق نشده است تا به صورت وام در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد. اما اگر پول ها به درستی به بخش تولید تزریق شود تحول مورد نظر در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیچ تاریخی مد نظر رهبری جنگ اقتصادی است، افزود: ما در تهاجم نظامی و فرهنگی سربلند بیرون آمدیم اما امروز تحریم های اقتصادی عرصه جنگ ما با جهان غرب است. اگر از این عرصه به درستی عبور کنیم کشورمان دچار تحول شگرفی خواهد شد.

گروسی یادآور شد: باید نقشه راه داشته باشیم تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد، اگر نقشه راه ترسیم شود وظیفه هر دستگاهی مشخص و در آن صورت بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار