|
|
کدخبر: ۱۵۰۷۰۴

توسط امیر عبدالهیان صورت گرفت

حسین امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در دیدار با امیر کویت پیام دعوت رئیس جمهور ایران از شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت برای سفر به کشورمان را به وی تسلیم کرد.

به گزارشخبرگزاری فارس، امیر کویت نیز ضمن تشکر از پیام دعوت آقای حسن روحانی و تاکید بر انجام این سفر اظهار داشت همکاریهای همه جانبه منطقه ای مورد توجه و در راستای مصالح ما می باشد.

امیر کویت با ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان بر ضرورت همکاریهای دو طرف برای مقابله با افراط گرایی و یافتن راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کرد و افزود روشهای نظامی و امنیتی مورد تائید ما نیست.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور اظهار امیدواری نمود همکاریهای دو کشور که در کمیته های مختلف بین دو کشور پیگیری می شود با تلاش و جدیت در آینده نزدیک به نتایج ملموس و قابل قبولی دست یابد. امیر عبداللهیان افزود: روابط جمهوری اسلامی و کشورهای همسایه بخصوص در حوزه خلیج فارس با اهتمام مشترک در مسیر درست خود در حرکت است.

معاون وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت تروریسم، افراط گرایی و دامن زدن به درگیریهای طائفه ای از جمله آفت های کنونی منطقه است و معتقدیم همه کشورهای اسلامی از این افراط گرایی و تروریسم تکفیری آسیب خواهند دید و اگر این روند متوقف نشود جبران آن براحتی امکان پذیر نخواهد بود. امیر عبداللهیان با بیان اینکه رشد گروههای افراطی امنیت منطقه را بر هم خواهد زد افزود پیام ایران امنیت برای صلح و مقابله با افراط گرایی و خشونت است. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران سوریه گفت: سوریه از طریق برگزاری انتخابات در مسیر حل دموکراتیک و سیاسی گام بر میدارد در حالی که برخی طرفهایی که از تداوم تسلیح گروههای مسلح بی مسئولیت سخن می گویند به آتش خشونت و تروریسم دامن می زنند.

امیر عبدالهیان در این سفر یک روزه همچنین با جاراله قائم مقام وزارت خارجه کویت دیدار و مسائل مورد علاقه دو طرف را مورد گفتگو قرار داد.

انتهای پیام / ص

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار