|
|
کدخبر: ۱۵۰۸۲۶

تابش در گفتگو با مهر:

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای در مجلس سعی دارند برای جبران ناکامی های دولت قبل در مجلس معرکه گردان شوند، امیدواریم بزرگان مجلس اجازه این تندروی هار ا ندهند.

محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در ارزیابیش از عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: قانون مداری این دولت بسیار عالی بود وارائه گزارش به موقع بودجه این را به خوبی نشان می دهد.

وی با اشاره به روابط دیپلماسی دولت جدید گفت: در عرصه تعامل با سایر کشورها حرکت های خوبی انجام شد و شاهد تحرکات دیپلماسی در سطح منطقه ای و اروپایی بودیم

تابش برداشته شدن سایه امنیتی از رسانه ها و مطبوعات را یکی دیگر از نکات مثبت دولت یازدهم دانشت و گفت: در سایه تعامل قوا با هم به خصوص دولت و مجلس می تواند زودتر به مطلوب ها دست پیدا کنیم.

این نماینده مجلس درباره تعامل دولت و محلس یاداور شد: دولت وظایفتی دارد نمایندگان نیز به وظایف خود آگاه هستند نباید از سوال از وزرا ناخرسند شد. این مردم هستند که داوری می کنند این سوالات بر اساس منافع ملی است یا در جهت اهداف جناحی بوده است که اگر این باشد بسیار مذموم و ناشایست است. همانطور که سوال و استیضاح حق نمایندگان است پاسخگویی درست وزیران می تواند اذهان را روشن کند.

نماینده اردکان تاکید کرد: اگر مسائل و مشکلات حیاتی پیش آید که به نوعی حق ملت تضییع شود و یا ناروایی های انجام شود حتی اگر یک ماه از عمر دولت بگذرد باید استیضاح انجام شود اما اگرمسائل سیاسی و جناحی باشد نمی توان یک وزیر را درحالی که فقط شش ماه از کارش می گذرد، استیضاح کرد.

تابش با ابراز امیدواری از تعامل بیشتر دولت و نمایندگان گفت: انتظار داشتیم رابطه دولت و مجلس بهتر از این باشد. اقبال مردم به دولت روحانی اقبال خوبی بود اما گروهی در مجلس به دنبال روحیه دادن به طرفداران خود هستند جوی را حاکم کرده اند که ناکامی های دولت قبل را جبران کنند و معرکه گردان شدند

وی افزود: امیدواریم بزرگان مجلس اجازه ندهند تندروی ها بر مجلس حاکم شود البته رییس جمهور به عنوان پارلمانیست حرفه ای به این مسله توجه دارد و در آینده رابطه مجلس و دولت به خوبی پیش می رود.

این نماینده مجلس درخصوص تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس گفت: در همه پارلمان ها فراکسیونی طرفدار و حامی دولت هستند. مجلس با نقش نظارتی خود جایگاه و شانی دارد و نمی خواهد فراکسیونی مطیع دولت درست شود، همچنین دولت نیز چنین توقعی ندارد. اما هرچه تعامل بین دو قوه بیشتر باشد کار مردم بهتر انجام می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار