|
|
کدخبر: ۱۵۱۰۴۵

دهقان در گفتگو با مهر:

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعامل سازنده دولت و مجلس در سال گذشته اظهار داشت: عده ای از نزدیکان دولت سعی دارند با دو قطبی کردن فضا مجلس را در مقابل دولت قرار دهند.

محمد دهقان نماینده مردم مشهد و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتکو با خبرنگار پارلمانی مهر در رابطه با عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در ابتدای کار دولت یازدهم با آرامش با دولت برخورد کرد و سعی کرده است کمترین چالش را با دولت دشته باشد و به عنوان نهاد نظارتی به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: در ۶ماه گذشته شاهد کمترین چالش میان دولت و مجلس بوده ایم هر چند موضوعات مهمی در این مدت به وجود آمده است.

این نماینده مجلس با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در دولت جدید گفت: با این وجود چالش کمی میان این دو قوه بوده است. برخی از اجزای دولت با ملاحظاتی که داشتند کاری کردند که غرور ملی مخدوش شود که نمونه آن دیدارهای خانم اشتون و دیدار های قبلی هیات های اروپایی بوده است و متاسفانه این کار تکرار شد

وی افزود: نمایندگان مردم نماینده عزت ملت هستند برخی رفتارهای انفعالی که عده ای از حامیان دولت ایجاد کردند و همچنین عملکرد دولت در سبد کالا موضوعاتی است که مجلس نمی تواند نسبت به انها بی تفاوت باشد. اما مجلس اکثریت عملکرد دولت را پذیرفته است.

به گفته دهقان حفظ عزت ملی تلاش نماندگان است که هرگونه عملی خلاف آن واکنش نمایندگان را در پی خواهد داشت.

نماینده مشهد با اشاره به جلسات مشترک مجلس و دولت در سال ۹۲ اظهار داشت: ما در بحثبودجه و به خصوص هدفمندی بارانه ها هیچ چالشی را میان این دو قوه شاهد نبودیم و با تعامل دوگانه به نتایج خوبی رسیدیم.

دهقان ادامه داد: البته جریان نزدیک به دولت سعی در دوقطبی کردن فضار را دارند تا مجلس را در مقابل دولت قرار دهند اما تعاملات دولت مجلس به خوبی پیش می رود و به نظر نمی رسد مشکلی پیش آید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار