|
|
کدخبر: ۱۵۱۰۵۸

پور ابراهیمی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرهیز از خام فروشی در حوزه معادن و همچنین نفت یکی از عوامل مؤثر در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بنده معتقدم که یکی از مؤلفه های تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه و ارتقای سرمایه گذاری خارجی است که در این راستا لازم است، نحوه مشارکت سرمایه گذاران خارجی شفاف شود.، البته مجلس در این زمینه خلاء های قانونی را جبران می کند و هر جا که به قانون گذاری نیاز داشته باشد، قوانین جدیدی وضع خواهد کرد.

وی در ادامه به وجود منابع معدنی و نفتی عظیم در کشور اشاره کرد و افزود: برای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می بایست ساختار بودجه نویسی کشور را از اتکای صرف به منابع و درآمدهای نفتی به سمت سرمایه گذاری در حوزه های نفت و گاز تغییر داد، البته این کار نیازمند عزم جدی در دولت و مسئولان اجرایی کشور است، اما مجلس نیز به عنوان قوه قانونگذاری کشور، زیرساخت های قانونی لازم را برای تغییر ساختار در بودجه نویسی کشور فراهم می کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش استفاده از سرمایه گذاری خارجی در جهت انتقال دانش فنی و نیز بهبود فضای کسب و کار را یکی دیگر از ارکان تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: استفاده از سرمایه گذاری های خارجی در کوتاه مدت می تواند به تحرک موتور اقتصادی کشور کمک کرده و در ایجاد اشتغال مولد برای جوانان و نیز بهبود فضای کسب و کار مؤثر باشد، اما این موضوع نباید در بلند مدت تداوم یابد، زیرا ما را از اهداف کللی این سیاست ها دور می کند.

پورابراهیمی در ادامه اظهارداشت: برای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می بایست، از تمامی اقداماتی که می تواند شرایطی را فراهم کند که به ارتقای سطح توانمندی های داخلی منجر شود و وابستگی کشور به واردات کالاهای خارجی را کاهش دهد، حمایت کرد.

وی پرهیز از خام فروشی در حوزه معادن را یکی دیگر از عوامل مؤثر در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این زمینه استفاده از سرمایه گذاری های خارجی می تواند در استفاده بهینه از منابع معدنی راهکار مفیدی باشد، زیرا در این شرایط می توان از خام فروشی منابع معدنی نظیر سنگ آهن و مس جلوگیری کرده و به رشد و توسعه اقتصادی کشور در کنار ایجاد اشتغال، کمک کرد. البته از این طریق می توان ارزش افزوده مناسبی را نیز برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.

**جذب سرمایه گذاران داخلی در ایجاد اشتغال و تولید مؤثر است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، استفاده از ظرفیت های کارشناسان، نخبگان و پژهش گران را دانشگاهیان را در رسیدن به اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر مقام معظم انقلاب اسلامی، لازم است که از خام فروشی منابع معدنی و نفتی جلوگیری شود، که در این راستا استفاده از ظرفیت های کارشناسان و نخبگان در رسیدن به اهداف آن مؤثر است.

پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که یکی دیگر از عوامل مؤثر در رسیدن به اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه گذاری های داخلی است، زیرا با استفاده از سرمایه سرمایه گذاران داخلی می توان زمینه تولید و اشتغال را بیش از گذشته فراهم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار