|
|
کدخبر: ۱۵۱۱۲۱

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اتحادیه اروپا در حدی نیست که برای کشور بزرگ ایران و مسئولان ارشد آن تعیین تکلیف کند چرا که آنها عرضه داشتند مشکلات خودشان را برطرف می کردند.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار کرد: تصمیمی که اتحادیه اروپا در قبال برخی از مسائل داخلی ایران گرفته هیج ربطی به حوزه مسئولیت آنها ندارد، چرا که ایران اسلامی ما امروز از استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و قرار نیست مستعمره اروپایی ها باشد.

وی تصریح کرد: گویی اروپایی ها فراموش کردند که ایران بیش از ۳۵ سال است که با استقلال در تمامی عرصه ها و برقراری حاکمیت جمهوری اسلامی با روند رو به رشد خود ادامه می دهد و قرار نیست مانند برخی از کشورهای دیگر تابع غربی ها باشد.

حقیقت پور بیان کرد: ما هیچ قیدو شرطی را در قالب مذاکرات هسته ای از سوی اروپایی ها نمی پذیریم و اینکه آنها ادعا می کنند تا با شرط مذاکره با برخی سران فتنه ۸۸ به ایران سفر کرده باب مذاکره باز کنیم پسندیده نبوده و به هیچ وجه این کار قابل قبول نیست.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها باید شرمسار از مشارکت حداقلی مردم کشورشان در انتخابات باشند که نمونه آن مشارکت ۱۲ درصدی مردم فرانسه در انتخابات شهرداری های این کشور بود که یک افتضاح دموکراسی غربی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه غرب در صورت تمایل به گسترش روابط با ایران باید به قانون اساسی ما و حاکمیت جمهوری اسلامی در این سرزمین و خواسته به حق مردم احترام بگذارد، افزود: ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم تا به خاطر منافع اقتصادی، حیثیت و آبروی این کشور خدشه دار شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از دستگاه دیپلماسی خواست تا هرچه سریع تر به بیانیه اتحادیه اروپا پاسخ داده و از حق و حقوق این ملت به شایستگی دفاع کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار