|
|
کدخبر: ۱۵۱۱۴۱

نقوی در گفت وگو با فارس:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه مذاکرات بین ایران و ۱ + ۵ فقط در چارچوب مسائل هسته ای است، گفت: تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا مداخله آشکار در امور کشورمان است.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسبا انتقاد شدید از تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، اظهار داشت: تصویب این قطعنامه مداخله آشکار در امور داخلی کشورمان است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در جایگاهی نیست که بخواهد در مورد مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران اظهارنظر کند، افزود: اتحادیه اروپا اصلاً حق دخالت در امور کشورمان را ندارد، تصویب چنین قطعنامه هایی نه تنها به بهبود روابط و مناسبات بین ایران و اروپا کمک نمی کند بلکه تصویب آن نشان می دهد آنان اصلاً به دنبال بهبود روابط دوجانبه نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به بخشی از این قطعنامه که تصریح دارد باید در کنار مذاکرات هسته ای با ایران مسائلی مانند حقوق بشر نیز مورد بحثقرار گیرد، تأکید کرد: تصویب این قطعنامه ضدایرانی اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و روابط کشورهاست، همان طوری که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اعلام کرده مذاکرات ایران با ۱ + ۵ فقط درباره مسائل هسته ای است و اجازه نمی دهیم هیچ نوع مسئله دیگری به آن اضافه شود.

نقوی خاطرنشان کرد: به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز گفته شده که در صورت مطرح شدن مسئله ای خارج از موضوعات هسته ای، حق ادامه مذاکرات را ندارند، لذا مذاکرات بین ایران و ۱ + ۵ فقط در چارچوب مسائل هسته ای است؛ متأسفانه تصویب این نوع قطعنامه ها جزء اینکه روابط بین ایران و اتحادیه اروپا را مختل می کند، تأثیر دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعاً تصویب چنین قطعنامه ای را در جلسات هفته آینده این کمیسیون مورد بحثو بررسی قرار می دهد و انتظار داریم دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان پاسخی قاطع، محکم و انقلابی در قبال این اقدام خارج از عرف دیپلماتیک به اتحادیه اروپا بدهد.

نقوی متذکر شد: اگر دولت و دستگاه دیپلماسی زمانی که «کاترین اشتون» با محکوم فتنه ۸۸ دیدار کرد، او را اخراج می کرد تا سفرش نیمه تمام بماند، قطعاً امروز شاهد تصویب چنین قطعنامه هایی نبودیم، ما انتظار برخورد انقلابی و قاطعانه در شأن ملت بزرگ ایران در قبال این اقدام اتحادیه اروپا از دولت داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار