|
|
کدخبر: ۱۵۱۲۳۹

تکرار / موسوی لارگانی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه مجلس باید مبحثاقتصاد مقاومتی را به صورت ۳ فوریتی به تصویب برساند، گفت: قوای سه گانه باید فقط از تولیدات ملی و داخلی استفاده کنند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۷ تاکنون شعارهای سال را مباحثاقتصادی اعلام کرده اند و ای کاش مسئولان ما در مجلس، دولت و قوه قضائیه و به طور کلی کارگزاران نظام به فرمایشات حضرت آقا بیشتر توجه کرده و به جای برگزاری همایش ها، نصب بنرها و چاپ بروشورها، عملیاتی وارد کار شده بودند و برنامه ریزی برای محقق شدن نظریات مقام معظم رهبری داشتند.

وی ادامه داد: ولی نباید افسوس گذشته را خورد و از هم اکنون باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم و در درجه اول کارگزاران نظام، دولت، مجلس و قوه قضائیه مباحثسیاسی را باید کنار گذاشته و تلاش و برنامه ریزی برای محقق شدن نظرات ولی امر مسلمین در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند و اگر توجه ویژه ای به این سیاست ها شود، مطمئناً کشور پیشرفت خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر مسئولان کشور جدیت به خرج دهند، کشور از این وابستگی هایی که الان به آن گرفتار است و دشمنان از آن سوء استفاده کرده و با تهدید، فشار و تحریم می خواهند ما را در مقابل خودشان منفعل نشان دهند، برطرف می شود و به جای اینکه ما نیازمند آنها باشیم آنها نیازمند ما شوند.

**باید مبحثسیاسی، گروه گرایی و خط و خط بازی را کنار گذاشت

حجت الاسلام موسوی لارگانی اظهار داشت: به طور مثال کشور ژاپن در جنگ جهانی دوم نابود شد اما تلاش، کوشش و پیگیری باعثشد اقتصاد پویایی داشته باشد و تولیدات آنها در سطح جهان قابل استفاده باشد و کشورهای دیگر به آن نیازمند باشند. این توانمندی در کشور ما به مراتب بیشتر از ژاپن وجود دارد و فقط به همت نیاز است و باید مباحثسیاسی، گروه گرایی و خط و خط بازی را کنار گذاشت و هدفمان خدمت به مردم و کار باشد در آن صورت می توان پیشرفت کرد.

وی تأکید کرد: مجلس وظیفه دارد که اگر نیاز به اصلاح قوانین و تدوین قانون در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد، به صورت فوریت آن را به تصویب برساند. الان طرح ها یا لوایحی که می خواهیم سریع انجام شود به صورت دو فوریتی در صحن بررسی می شود ولی به نظر من مبحثاقتصاد مقاومتی را که نظر صریح ولی امر مسلمین است باید به صورت ۳ فوریتی بیاوریم یعنی فوری کار را پیگیری کرده و قانون را تدوین و مصوب کنیم.

**ضرر خود تحریمی ها بیشتر از تحریم های خارجی بوده است

نماینده مردم فلاوجان در مجلس ادامه داد: از آن طرف باید نظارت جدی هم بر اجرای قانون داشته باشیم چرا که ما در تدوین قانون واقعاً مشکل کم داریم یعنی قانون های خوبی در مجلس مصوب می شود که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند و اعضای این شورا هم که حقوقدان و افراد باتجربه و شخصیت های حوزوی هستند، به خوبی بررسی می کنند و قطعاً وقتی قانونی در مجلس مصوب می شود، کمترین مشکل را دارد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: نظارت جدی که بر حسن اجرای قوانین باید باشد، نیست و در این زمینه برای محقق شدن فرمان مقام معظم رهبری باید نظارت جدی شود؛ شورای نگهبان در زمینه اقتصاد مقاومتی باید زمان بیشتری بگذارد تا قوانین بدون کم و کاست و مشکل مصوب شود و از طرف دیگر دولت وظیفه دارد به خوبی این قوانین را اجرایی کند.

**قوای سه گانه باید فقط از تولیدات ملی و داخلی استفاده کنند

وی گفت: بعضاً در کشور، ضرر خود تحریمی ها بیشتر از تحریم های خارجی بوده است و برخی مواقع بوروکراسی اداری و سوء مدیریت ها باعثشده با مشکلات جدی روبه رو شویم البته اشکالی ندارد که عقیده سیاسی ما با همدیگر متفاوت باشد و این امر طبیعی است اما در موضوع کار، ما باید بحثسیاسی را کنار بگذاریم. این برای کشور ما عیب است که هر دولتی از هر طیفی بر سر کار می آید، می خواهد طیف قبلی را قلع و قمع کند و اجازه ابراز وجود به آنها ندهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: دولت ها همیشه این روش را ادامه می دهند که باعثرکود می شود و باعثمی شود ما نتوانیم از افراد توانمند استفاده کنیم بنابراین باید دولت قانونی که در این زمینه مصوب می شود را به خوبی اجرا کند. قوه قضائیه نیز وظایفی که قانون اساسی برعهده اش گذاشته باید عمل کند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: دولت، مجلس و قوه قضائیه وظایفی مانند بهاء دادن به تولید ملی، اشتغال، عدم وابستگی و عدم خروج ارز از کشور دارند و باید فقط از تولید ملی و داخلی استفاده کنند چرا که اگر دولتمردان و قوای سه گانه این کار را انجام دهند، برای مردم به الگو تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: البته در این زمینه وظیفه مردم نیز سنگین است چراکه اگر توقع دارند برای فرزندانشان اشتغال و امکانات تهیه شود، باید از تولید ملی و داخلی حمایت کنند. مقام معظم رهبری شعار اصلاح الگوی مصرف را مطرح کردند که برگرفته از آیات قرآن کریم است یعنی قرآن می فرماید اسراف نکنید و از طرف دیگر بخل نورزید پس اسلام افراط و تفریط را نمی پذیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر ما می خواهیم جهش اقتصادی و جهش در ایجاد اشتغال، صنایع و امکانات داشته باشیم باید دست به دست یکدیگر داده و از همه توانایی ها استفاده کامل را ببریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار