|
|
کدخبر: ۱۵۱۲۷۳

تکرار / حسن نژاد در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، استفاده از ظرفیت های مردمی در فعالیت های اقتصادی را راه حل بی اثر کردن تحریم ها دانست.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: باید همواره در تبیین و تشریح مفهوم اقتصاد مقاومتی به این نکته توجه داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی و یا مفهومی که امروزه در کشورهای غربی و اروپایی رایج است، نیست. بلکه نوعی از اقتصاد است که به ظرفیت های درونی مردم متکی است.

وی با بیان اینکه باید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، موضوع انعطاف در اقتصاد مدنظر قرار گیرد، افزود: بنده معتقدم که انعطاف در اقتصاد کشور یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است، زیرا انعطاف پذیر بودن اقتصاد باعثمی شود که ما در برابر هرگونه تحریم و تهدید خارجی شکننده نبوده و مقاومت های لازم را داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه انعطاف در کسب درآمدهای ارزی و هزینه کردن آن ها در ایجاد اشتغال را مواردی در زمینه انعطاف پذیری اقتصاد کشور دانست و گفت: یکی از مهم ترین راهکارها در دست یابی به اقتصاد مقاومتی این است که به موضوع تولید ملی توجه شود، البته باید به این نکته نیز توجه شود که در راستای اهمیت به تولید ملی فقط برخی صنایع مورد توجه قرار نگیرند، بلکه امکانات و سرمایه ها به تمامی بخش ها به طور مساوی اختصاص یابد.

حسن نژاد در بخش دیگری از سخنانش توجه به تولید ملی و فرهنگ سازی برای آن را یکی دیگر از ملزومات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: توجه به تولید ملی و فرهنگ سازی در این زمینه و نیز نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل توسط مردم، باعثمی شود تا تحریم ها مانعی برای پیشرفت کشور ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه تنوع بخشی در کسب درآمدهای ارزی یکی دیگر از مؤلفه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، افزود: اقتصاد کشور نباید فقط به فروش نفت وابسته شود. باید به این نکته توجه شود که در حال حاضر بسیاری از بخش ها در فهرست تحریم ها قرار ندارد، اما به دلیل ضعف در صادرات محصولات متنوع در آن بخش ها عملکرد مطلوبی دیده نمی شود.

**استفاده از ظرفیت های مردمی در فعالیت های اقتصادی تحریم ها را بی اثر می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد را عاملی در راستای رشد هر چه بیشتر اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی باعثمی شود تا تحریم ها بر روی این بخش ها اثر نکرده و از طرفی هم از ظرفیت های مردمی در اقتصاد استفاده شود.

حسن نژاد خاطر نشان کرد: باید در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به این نکته توجه شود که اقتصاد دانش بنیان و تولید علم و تکنولوژی در داخل با استفاده از ظرفیت های داخلی، یکی دیگر از مؤلفه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار